Discussie: Gele hesjes
Los bericht bekijken
Oud 2 december 2018, 22:44   #47
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Marie, je lijkt te geloven in het grote complot.
Niet onmogelijk.

Vragen die ik me hierbij stel

Hoe goed zit dat complot dan wel in mekaar?
Hoeveel zitten er achter dat complot, 1 man/vrouw, 100 stuks, 1 miljoen, ...?
Zitten de comploteurs allemaal op dezelfde lijn of zijn daar ook verschillende fracties die mekaar bekampen?
Hoe houden ze het allemaal geheim?
Als ze het geheim houden, hoe komt het dat er zoveel theorieën de ronde doen?
Maw heel veel (en dit is nog maar een beperkte opsomming) soms zeer tegenstrijdige vragen.


Het alternatief: We hebben allemaal een beetje schuld aan hoe de situatie is (vaak onbewust en ongewild) - te bestaan is al een deel van het probleem (ga daar maar eens aanstaan).

Ik ben geneigd iets meer in het laatste (allemaal deels schuldig) te geloven.

Het kan natuurlijk ook wat een mengvorm zijn van beide.
Beetje gerommel achter de schermen en veel geknoei ervoor.
Misschien is dat nog het meest realistische van alle?
Ik hou niet van de voorstelling van 'het grote complot'.... Het wordt te veel gebruikt om de werkelijkheid te verbloemen... De werkelijkheid is de werkelijkheid en in die werkelijkheid zijn er mensen die veel meer macht hebben dan dat er openbaar geweten is...

Neem de bankencrises van een paar jaar geleden... Geen enkele verantwoordelijke ervan werd gestraft, in tegendeel... De staat (wij de burgers) nam grotendeels hun schulden over en de bankenwereld kon gewoon verder gaan met hun gerommel en het zijn nu wij die de schulden moeten afbetalen...
Draait het hier om een complot??? Of draait het hier om een werkelijkheid die voor de meeste mensen verbloemd wordt...?
En wat zal er gebeuren met de volgende bankencrises nu de burgers en de meeste westerse regeringen al tot over hun oren in de schulden zitten???

Wie besliste de grenzen open te zetten en te besluiten dat wij iedereen zo maar moeten binnen laten??? Wie hervormde de hulp aan verdrukten en vervolgden uit andere landen tot gewoon iedereen maar toe te laten, verdrukt of niet???
Wie kwam er af met de politiek correcte dwangbuis???
De bevolking??? De democratie???

Er gebeurt te veel dat tegen het gezond verstand in gaat en je gaat me toch niet wijsmaken dat alle andere mensen, vooral zij die van zichzelf denken dat ze toch wat verder kijken dan hun neus lang is, dat niet zien en dat normaal vinden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden