Los bericht bekijken
Oud 21 augustus 2019, 13:23   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Niet met een fatsoenlijke EV.

Met een e-tron (die kan tot 150 kW laden bij Ionity snelladers) en een Tesla (125 - 250 kW) kan je perfect verre reizen maken in Europa. Het snellaadnetwerk van vooral Tesla is ook voldoende uitgebreid.

In dit artiekel lieten ze, naar mijn aanvoelen, weer vooral e-golf en leaf eigenaren spreken. Ja, met 40 kW, geen thermal mangement van de batterij en lage laadsnelheden geraak je er niet....
Het was een Nissan Leaf met kleine batterij idd, aan het dashboard te herkennen.

Die heeft geen temperatuurmanagement, bovendien ook nog een hittegolf onderweg. Tja.
En ook enkel Chademo laadpunten die max 50 kWDC kunnen afgeven als de batterij dat aanneemt dus niet te warm is. Zonder thermal management is dat bij zulke hete omstandigheden maar de helft van het snellaadvermogen.

De reis was bovendien veel berg en dal... Ik heb het filmpje bekeken.

De Leaf moest zelfs na elke 1,5 uur bijladen. Maar de pauze was niet slecht om de alertheid te bewaren. Ik denk zelfs dat het een Leaf was met 30 kWh batterij...
Kunnen die journalisten echt niet beter als enkel het negatieve eruit te pikken?

Bekijk beter het tweede filmpje onderaan de negatieve tekst, deze met de Hyundai Kona 64 kWh, die had geen problemen met een trip naar Kopenhagen (~1000 km), pas na 3 uur rijden eerste keer bijladen (en wat eten incl. laden 50').

Bereik met vlotte snelweg is 380 km, wat trager rijden tot 450 km.
Met 3 stops/pauzes waren ze in Kopenhagen.

Een Kona heeft thermal management en kan in de regel altijd snelladen tot 77 kWh aan de 150 kW CCS-laadpalen:
Citaat:
https://ev-database.nl/auto/1126/Hyu...lectric-64-kWh

Accu en Opladen
Accu Capaciteit * 67.1 kWh
Accu Capaciteit Bruikbaar 64.0 kWh
Locatie Snellaadpoort Voorzijde - Midden
Snellaadaansluiting CCS
Snellaadvermogen (max) 77 kW DC

Snellaadtijd (40->320 km) 44 min
Snellaadsnelheid 380 km/u
Maar van dat tweede filmpje staat helemaal niets in de tekst, want het was te positief voor een EV.

Laatst gewijzigd door Micele : 21 augustus 2019 om 13:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden