Los bericht bekijken
Oud 19 oktober 2018, 08:03   #42
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Harde tijden voor papegaaien. Jarenlang bij het woord groen meteen 'luchtfietsers', 'naïevelingen' en erger zeggen, en orakelen dat een eventuele machtsdeelname desastreus zou zijn voor de economie. En nu met z'n allen een scherpe U-bocht nemen en zeggen dat ze zouden moeten mee besturen.

Ik zou zeggen: indien daar spijkerharde programmatorische garanties tegenover staan, waarom niet, in het belang van de stad? Al zie ik het niet gebeuren. De Wever heeft wellicht één en ander in zijn binnenzak zitten aan milieumaatregelen en mobiliteitsmaatregelen die hij toch al zinnens is door te voeren. Maar Ik zie Groen alleen daarvoor niet toezeggen. Ook op vlak van sociaal beleid en woonbeleid moet er veel gebeuren. En uiteraard moeten de onfrisse verhoudingen met de vastgoedsector vervangen worden door een ethisch correcte verhouding met de sector, zonder favoritisme of zakelijke verstrengeling.
de ayatolla's bij Groen, de die-hards zoals Kristien Emmerechts die gruwelen daar idd van, maar de hoogopgeleide geëngageerde groene die op het beleid wil wegen, die beseft dat je met 20% niet aan de kant gaat staan in Antwerpen ... en die beseft ook dat Antwerpen wellicht een voorbode is van Vlaamse en nationale coalities vanaf mei.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden