Los bericht bekijken
Oud 12 december 2002, 13:29   #5
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde
 
Thomas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: Brussel
Berichten: 812
Standaard

Wie bepaald wat gezond verstand is, en wie bepaald wie dat 'nodig' heeft en wie niet? Er bestaan daarin zoveel rechters dan dat er 'gewone' mensen rondlopen. De ander in zijn of haar 'wijze van zijn' laten, is volgens mij 'gezond verstand'. Het lijkt me niet gezond het gedrag of de politieke ideeën van gelijk wie over te nemen. En leg me eens uit, Sven, hoe je 'gedwongen' kan worden tot 'gezond verstand' (kan door gelijk wie arbitrair ingevuld worden met gelijk wat) uit vrije wil?

Als de grondwet zegt dat iedereen vrij is, wat betreft ideëen, geloofsuiting, kledij, enz... , dan is, wie daar niet in meekan, iemand die niet thuishoort in ons land, Sven. Zo iemand is geen aangepast burger, omdat deze de basisaxioma's van samenleven in onze Vlaamse democratie niet wenst te onderschrijven. Vandaag ben je geen Vlaming meer door geboorte of afstamming, maar wel door het onderschrijven van de Vlaamse grondwet, die gaat over samenleven in diversiteit. Wie zich niet naar deze geplogenheden kan draaien, bolt het voor mijn part maar af. (Zo ook islamitische fundamentalisten en extremisten van welk een slag ook!!)

Mvg
Thomas

Leve Vlaanderen!
Thomas is offline   Met citaat antwoorden