Los bericht bekijken
Oud 28 november 2018, 14:19   #1777
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is toch merkwaardig dat zeer intelligente mensen (Jeebee) dit soort praat verkondigen.
Dank je voor deze lovende woorden.
Maar wanneer je ze werkelijk meent dan is een logisch gevolg dat u postieve aandacht schenkt aan mijn postings en de gestelde vragen antwoordt met argumentatie.

U doet dat niet. Mijn standpunt is politiek incorrect. Te bestrijden. Een voorbeeld van klimaatreligie.

Want wat heb ik gedaan?

De klimaatverandering ontkend? Neen.
Ontkend dat de argumenatie van het IPCC foutief is? Neen.
Vragen gesteld bij de onvolledigheid van de wetenschappelijke kennis terzake? Ja
En het onvermogen aantonen van die wetenschap die het verleden niet kan verklaren? Ja

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zeker aangezien die klimaatmodellen louter thermodynamica zijn. En tot nu toe bijzonder accuraat zijn gebleken.
Dat een verstandige man als Tavek het klimaat (dat hij verwart met een klimaatmodel) verengt tot een zuiver thermodynamisch gegeven, wel dat verbaast mij. Het model gaat enkel uit van een beperkt aantal parameters die een correlatie geven tussen deze parameters en de temperatuurstijging. Het klimaat - en zijn eeuwige veranderingen - zijn veel meer dan een simpel model.

Opnieuw een kenmerk van religie en selectieve aanbidding.

En wat is een optimum klimaat? Precies dat enige dat we kennen omdat het NU zo is? Misschien zijn we beter af met 2 km ijs boven Nederland. Dat is zo heel lang 'normaal' geweest. Of palmbomen op de Noordpool. Leuke reisbestemming.

Ik dring enkel aan op wat menselijke bescheidenheid en stel nogmaals dat ik voor de omslag ben die we maken. Waarvan we hopen dat hij goed uitdraait maar dat weten we niet.

Er is daar als belegger véél geld te verdienen in de geweldige machine die op gang is gekomen. En dan is het altijd oppassen geblazen met 'wetenschap'. Dictaten en geld liggen op de loer.

30 jaar terug zou de wereld gered worden door de zwaar gesubsidieerde katalysator. 10 jaar terug werd de diesel wagen gesubsidieerd wegens goed voor het milieu. Dat is onze kennis. Afspraak binnen 10 jaar voor de nieuwe logica.

Dat is alles.

A propos, andere verstandige mensen - wanneer ik universiteitsprofs in besloten kring hoor praten dan hoor ik echo's van mijn posting. Alleen.....in de verhitte wereld zijn politiek incorrecte uitspraken te vermijden....en wordt wetenschap bedrijven eigenlijk monddood gemaakt. Wetenschaps religie haalt de bovenhand op tegensprekelijkheid.

Zoals je zelf stelt: verstandige mensen horen zo niet te praten.....

En in dat zwijgen is alles gezegd.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden