Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2003, 21:37   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlierbolleke
Wie nog? Graag had ik wat meer vernomen van mensen die deze overtuiging er met de paplepel hebben ingekregen, of juiist niet (en misschien later tot inkeer zijn gekomen?)
Misschien zou het geen slechte zaak zijn wanneer we allemaal een beetje 'trotser' op onze afkomst zijn en ook wat meer over onze roots leerden!
Van thuis uit heb ik een heel open opvoeding gekregen. Er hing wel een ingemetselde glazuren Vlaamse Leeuw bij de open haard, maar voor de rest heb ik nooit een speciale "Vlaamsnationalistische" opvoeding gekregen. Het vanzelfsprekende Vlaming te zijn werd me wel bijgebracht, maar op geen enkele manier gedwongen of in een bepaalde richting. Mijn ouders gingen nooit naar Vlaamsnationale manifestaties, maar stemden indertijd Volksunie. Brave Vlamingen zonder echt politiek engagement. In mijn studententijd ben ik echt Vlaamsgezind geworden, vooral naarmate ik me toelegde op de studie van de Belgische geschiedenis en het reilen en zeilen in onze politiek. Met de paplepel meegekregen, geenszins!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden