Discussie: Olympische spelen
Los bericht bekijken
Oud 2 april 2007, 22:06   #2
Edward Roosens
 
 
Edward Roosens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2007
Berichten: 69
Standaard

Ik begrijp dat u geen grote liefhebber bent van het idee de Olympische Spelen naar België te halen. Ik zou dit persoonlijk nog wel graag eens meemaken.

Ben namelijk groot sportliefhebber. Zou ook geweldige gelegenheid zijn om de infrastructuur in ons land ingrijpend te verbeteren.

Hoever het staat met de studie en hoeveel die heeft gekost kan ik u niet onmiddellijk zeggen. Ik vind dit echter geen nutteloze uitgave. Ik kan u verzekeren dat er nog heel wat uitgaven zijn die m.i. veel minder te verantwoorden zijn.

Wist u dat de overheid elk jaar voor de administratie van de gezondheidszorgen 865 miljoen euro betaalt aan de ziekenfondsen (ongeveer 1.000 mensen tikken codes van gele klevertjes op dokterbriefje over in computersysteem) terwijl dit allemaal perfect kan worden geautomatiseerd via de SIS-kaart. En voor de rest zijn er natuurlijk heel wat personeelsleden van de overheid die betaald worden om niet te werken (vb. omdat ze de "opgespaarde" ziektedagen van tijdens hun carrière opnemen vlak voor hun pensioen).

Als u dus vindt dat de overheid nog altijd veel nutteloze uitgaven doet en dat daar moet tegen worden gestreden, ben ik het met u eens. Maar mbt de Olympische Spelen vind ik de oefening niet nutteloos.
Edward Roosens is offline