Discussie: eigen volk?
Los bericht bekijken
Oud 19 februari 2004, 22:53   #48
Vicky
Parlementslid
 
Vicky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 1.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jakkemakkejogger
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip Dewinter

Ik denk dat iedereen wel weet wie Vlaming is, wie Marokkaan en wie Chinees. Een eenvoudige wandeling door de Antwerpse, Gentse, ... wijken kan terzake raad brengen.
Dank u mijnheer Dewinter voor deze klare uitleg. Het eigen volk wordt op zicht bepaald. Hoe erg de Chinees zich ook inspant, hij zal nooit tot het eigen volk kunnen behoren en nooit "eerst" komen... 100% racisme dus; (waarschijnlijk niet zo best voor uw proces 8) )
ik geraak zelfs niet aan mijn tweede vraag: hoe legt u bijvoorbeeld aan een afgedankte Fordarbeider uit dat hij een rijke Vlaming die rustig verder zijn couponnekes knipt, ook tot 'zijn eigen volk' moet rekenen?
Hoe is het toch mogelijk? Het moet wel een hobby zijn, bij jullie om alles uit zijn context te trekken.

Ga je dan ontkennen, dat je het verschil niet ziet tussen Vlamingen, Marokkanen of Chinezen? Je hoeft niet meteen een racist te zijn, om op te merken dat er een verschil is, of niet soms?
Ik kan er zelfs een Amerikaan uithalen als hij rondloopt met zijn geruit broekje en cowboyhoed.

Weet je wie in feite de racisten zijn? Jullie die de diversiteit van volkeren ontkennen. Weet je wie er zich superieur voelt boven alle andere volkeren? Jullie, door ze absoluut te willen gelijk stellen aan jullie standaardnormen.

Sorry, hoor! Ik ben al heel dikwijls met volkeren in aanraking gekomen, die ver boven jullie - Vlaamse - niveau staan.

Dus noem een Chinees, een Chinees en een Marokkaan een Marokkaan.
Ook al woont hij hier al veertig jaar.
Vicky is offline