Los bericht bekijken
Oud 14 maart 2011, 14:57   #31
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het is niet dat ik je niet geloof, hoor. Maar heb je een degelijke bron die zegt dat de oppositie in Libië niet legitiem is? Degelijke bron he... niet indymezzegaarwa of een Anti-Israïlitische site.
Ik weet het niet wat Libië betreft. Het is in ieder geval van een heel andere orde en je kan niet ontkennen dat daar bv. nostalgische monarchisten en islamisten tussen zitten. Aan de vlag en de samenstelling van het Nationaal Comité te beoordelen, vormen die zelfs de meerderheid waarbij dan nog een paar voormalige bewindvoerders/ministers van Qaddhafi. Erg veel vertrouwen wekt dat niet bij mij. Maar zoals ik schrijf: ik weet het niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst
Onze grote revolutionair spreekt!
Ik vermeld gewoon het juridische standpunt. Naar mijn mening mag het volk altijd en op elk moment de regering omver werpen, ook gewapenderhand, als dat noodzakelijk is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
uw grens tussen vreedzaam verzet en gewapend verzet is volkomen arbitrair.
Neen, me dunkt dat het in Tunesië en Egypte bij gratie is van het geweldloze karakter dat ze in hun initiële opzet geslaagd zijn en dat het in Libië net omgekeerd is.
Het is ook juridisch niet arbitrair aangezien vreedzaam protest behoort tot de mensenrechten maar dat geldt niet noodzakelijk voor een gewapende opstand.

Overigens opvallend hoe de VS, de EU en de VN zich onthouden van commentaar op de bezetting van Bahrein door Saoudie-Arabië en andere buurlanden. Het zijn diezelfde landen die in Libië pleiten voor een no-fly-zone en dus interventie tégen de regering van Qaddhafi.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline