Los bericht bekijken
Oud 29 januari 2018, 13:55   #16
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

En door een vonnis van Europa is vanaf 01/01/2018 geen vestigingsattest meer nodig. Wat trouwens voor allochtonen nooit nodig is geweest. Dus iedereen kan snel een bijberoep aanvragen, kosten recupereren en een Z-plaat aanvragen. Het bewijs van 12 wagens per jaar te verkopen is een formaliteit. Een soort papier dat aantoont dat je eerlijk bent in wat je zegt. Een vage omschrijving van verkoop moet er opstaan en waar je bij elke verkoop, dus minstens 12 X 500 euro exl. BTW, winst hebt gemaakt. Wat nergens wordt gecontroleerd of het effectief in je BTW aangifte of belastingen is aangegeven. Er worden zelfs geen kopijen van gemaakt. Een ZZ-plaat kan je nog sneller krijgen.

Zelf heeft mijn verzekeringsmakelaar ook al enkele keren gezegd om een Z-plaat aan te vragen. Ondanks ik in opzegperiode ben en werkzoekende zal worden. Mijn vrouw -die voltijds werkt- een bijberoep laten starten (Is je netto belastbaar inkomen lager dan/gelijk aan € 1.499,13, dan betaal je geen sociale bijdragen). En dan een Z-plaat aanvragen. Het zou een serieuze besparing opleveren en met alles in orde zijn. Nu betalen wij een kleine 1300 euro/jaar aan verkeersbelasting (2 wagens). En moet ik constant zien hoe en wat als ik een plaat op een andere wagen vijs. Dan zou het allemaal legaal zijn en zijn de gemaakte onkosten volledig te recupereren.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden