Los bericht bekijken
Oud 31 maart 2020, 10:01   #22
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.262
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Als het kapje een matte witte kleur heeft dan is dat waarschijnlijk de hechtingslaag/grondverf waar Mambo het over heeft. Vaak zijn onderdelen in kunststof op die manier al voorbereid om af te lakken.
Indien je ook maar een beetje plamuur zet (ook voor kleine krassen) dan zou ik er toch een grondlaag/primmer over zetten - deze kan je dan schuren (bij dit weer enkele dagen goed laten uitharden) met korrel 800. Indien je dat niet doet komt vroeg of laat de kras opnieuw te voorschijn.
Ik heb geen idee wat de witte kleur juist is, lak of primer maar het lijkt me gewoon witte lak.
Volgens mij heeft de vorige eigenaar het om één of andere reden wit gespoten, over de originele rode lak heen.

In ieder geval; ik ga schuren, plamuren, schuren,primeren, schuren en lakken. In die volgorde. Dat lijkt me de aangewezen manier.

Citaat:
Knap machien man.... als het niet lukt dan gooi je het kapje maar eens binnen.
Het ene plezier is het andere waard.
Ja, knap machien, dat wel.
Al is het klote dat hij momenteel stil in mijn schuur staat.

En dus maak ik maar van de nood en deugd en ben hem helemaal in orde aan't zetten tegen het moment dat hij weer buiten mag.
Ontsteking is al vervangen, distributieriemen liggen klaar, kleppen moeten nog nagekeken en eventueel bijgesteld worden, kapje spuiten,...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden