Los bericht bekijken
Oud 20 februari 2013, 23:58   #1
nickb
Schepen
 
nickb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 489
Standaard De oplossing voor immigratie en integratie

Als Marokkaan die veel meer weet dan de gewone Belg met zijn studiebureau van niks, geef ik enkele oplossingen die heel veel problemen oplossen.

1. Wij worden nog steeds overspoelt door mensen zonder papieren of zonder de juiste papieren (zoals die uit Spanje zonder Spaanse nationaliteit die hier niet zomaar aan het werk kunnen). De reden dat ze naar België komen is omdat ze denken een kans te maken om hier voor altijd te blijven.
Waarom? Omdat er van tijd tot tijd een regularisatie gebeurt van illegalen. Men gaat dus tot zolang hier rondhangen en ze overleven tot die tijd.

De oplossing van punt 1 is hen duidelijk informeren over de toekomst. Mensen uit Spanje zonder de juiste papieren gaan via mensen die ze kennen zich eerst informeren bij het loket van Antwerpen. Die geven nu als antwoord dat ze mogelijk kunnen blijven als ze een werkgever vinden die voor hen de nodige papieren aanvraagt. Nu kennen die mensen geen woordje Nederlands, en hebben in de meeste gevallen geen school gelopen, etc. En zo creëert men toekomstige illegalen met valse hoop aan het loket, omdat ze gaan onderduiken en afwachten.
De stad kan in het begin het best een test afnemen en hen daarna eerlijk informeren over of ze een kans maken of niet om in Belgie een job te vinden.

2. Integratie van nieuwkomers gaat 1 stap vooruit, maar dan 2 stappen achteruit.
De reden hiervoor is dat mensen zoals ik, die het Nederlands erg goed beheersen en goed geïntegreerd zijn, overheerst worden door nieuwkomers (via huwelijk, illegaal, via Belgie route,...) die de taal niet spreken en die ons hierdoor dwingen om Marokkaans te spreken. Ik merk soms eerlijk gezegd niet veel met een binnenstad van Marokko. Er zijn zoveel niet-Nederlands-sprekende mensen dat ik besloten heb om mijn kinderen naar de Arabische lessen te sturen (geen grap).
Patrick Janssens heeft dit eerder aangekaart, wel enkel over importhuwelijken, en zou er iets aan doen. Maar Patrick is op dat gebied te soft.

De oplossing: Maak, zoals in Nederland, trouwen buiten Europa nog moeilijker. Promoot het huwelijk binnen België, want enkel dat kan integratie snel laten gebeuren.
Voor illegalen zoals in punt 1 een duidelijk antwoord via de media. Mensen brengen ze wel op de hoogte.
Pak ook de basis aan waardoor ze rustig kunnen blijven rondhangen: namelijk de illegale huisvesting (hieronder meer over deze praktijken), en zwartwerk (hieronder ook meer over de waarheid hieromtrent).


-------------------------------
1. Illegale huisvesting.

Iedereen weet het, namelijk dat illegalen ergens kunnen wonen. Maar wat niemand weet is dat ze een soort dwang gebruiken.
Een illegale man leert legale inwoners kennen en zoekt de vooral de alleenstaande man die best iemand in huis kan nemen. Nu overtuigt de illegale man de legale persoon om hem voor een korte tijd onderdak te verschaffen en hij zou natuurlijk ook financieel helpen als hij werkt.
Maar die "voor een korte tijd" mondt uit in jaren. De illegale geeft zijn plek in de woning niet meer op, en de legale man kan geen aangifte doen omdat hij ook strafbaar is.

2. Zwartwerk

De politie weet wie (ik spreek enkel over de kleine zaken) illegalen in het zwart laat werken, want veel potentiële winkels zijn er niet. Illegalen worden inderdaad betrapt, maar....ze worden nooit aangehouden en de eigenaar doet gewoon voort. Een illegale heeft dus helemaal geen schrik voor de politie, maar eerder andersom.


Er zijn nog andere punten, maar hier houd ik het voorlopig bij.
__________________
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers.

Laatst gewijzigd door nickb : 20 februari 2013 om 23:59.
nickb is offline   Met citaat antwoorden