Los bericht bekijken
Oud 21 februari 2013, 00:43   #8
nickb
Schepen
 
nickb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
De oplossing voor imigratie ligt bij een europese overeenkomst .

Er moeten geen asielcentra meer zijn in het binnenland .

Een illegaal die zich in een binnenstad van de EU aanbiedt is reeds in overtreding .
Er moeten posten komen aan de buitengrenzen , en mensen die willen binnen komen moeten zich daar aanbieden . als ze zich niet aanmelden en Europa binnentrekken zijn ze reeds in overtreding en kunnen niet meer in aanmerking komen .

dan zou het probleem heel snel opgelost zijn .

Een illegaal die in Europa verblijft moet zich dan aanbieden in zo'n buitengrenspost naar keuze .

Daar wordt hij opgenomen, zijn dossier onderzocht en indien hij niet in aanmerking komt , kan hij daar blijven in een kamp of de Eu verlaten .

Wanneer een ilegaal wordt opgepakt brengt men hem naar de buitengrens post , en daar kan hij zijn ding doen .
In het kamp verblijven , aanvraag doen of de exit dor gebruiken.
Een illegale persoon die om economische reden naar Belgie komt zoals die uit Marokko gaat zich NOOIT aanmelden bij een instantie. Hij is in de meeste gevallen overgekomen met een bootje samen in groep, en heeft daarna te voet en met de bus gereisd. Sommige mannen die een broer hebben die op hen lijkt gebruiken de identiteitskaart van de legale broer om verder te reizen. Die kaart wordt hem bezorgd.

Dit zijn zaken die in de Marokkaanse gemeenschap geweten zijn aan de hand van de vele verhalen.

Nu maak ik een onderscheid tussen zij die hier familie hebben en niemand tot last zijn, en zij die hier niemand kennen en dus huisvesting bij alleenstaanden zoeken en dan nooit meer weggaan. Voor mij is de tweede groep het 'gevaarlijkst', omdat ze bij gebrek aan hulp van familie het verkeerde pad opgaan.

De eerste groep is een last voor zijn familie, omdat ze een deel van de woning in beslag nemen en dit voor jaren.
__________________
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers.

Laatst gewijzigd door nickb : 21 februari 2013 om 00:44.
nickb is offline   Met citaat antwoorden