Los bericht bekijken
Oud 10 september 2016, 11:21   #5107
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik zou zeer graag de Nederlandse mentaliteit overnemen. Het personeel wordt er behandeld als koningen, en naar hun mening wordt echt geluisterd. Alleen is zo'n systeem hier niet denkbaar. Onze maatschappij en instellingen zijn zo anders dat beide systemen gewoon niet zouden kunnen samenwerken. Op beperkt vlak wordt er samengewerkt, en daar weet ik alles van, en deze samenwerking verloopt alles behalve vlot, OOK met de Vlamingen. Ik kan je tientallen anekdoten geven van zaken die misliepen door culturele misverstanden tussen Nederlanders en Belgen/Vlamingen.
De samenwerking tussen NS en NMBS is zo'n ramp (zie het fyra verhaal, waar ik rechtstreeks in betrokken was) dat een samensmelting van beide nog een veel grotere ramp zou worden. (en nee, de Vlamingen zijn niet beter dan de Walen, voor echte Hollanders is dat trouwens een pot nat, ze zien zelfs het verschil niet)
U bent dus mee verantwoordelijk voor het Fyra debacle, u mag er fier op zijn.

Een groot deel van mijn professionele activiteiten speelt zich af in Nederland en dat gaat elke keer vlot. Ondanks dat mijn Frans zeer goed is kom ik nauwelijks in Wallonië en dat heeft vooral te maken met hun mentaliteit. In Brussel ook enkel voor multinationals die overigens zeer te spreken zijn over de Vlamingen.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden