Los bericht bekijken
Oud 13 februari 2019, 21:13   #4014
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Van koude gesproken...

Kijk eens aan bij wat koud weer en relatief traag verkeer verbruikt een diesel reeds 93 % meer. Wat een zuipschuit. Het al slecht rendement van een ICE wordt nog eens dubbel zo slecht bij koude en vooraleer een diesel warm is zijn de meesten al aangekomen op hun bestemming...



Zelfs een benzine klopt een diesel bij gemiddelde CO2-uitstoot koud+warm stadsverkeer. (milde) Hybride is de beste:

Toyota Auris versies bij typische Belgische rit van Antwerpen naar Brussel, met koude start in Antwerpen. Koud stadsverkeer Antwerpen, warm stadsverkeer Brussel.

CO2: koud + warm in stadsverkeer

1. Hybride: 181 + 74 = 255 CO2
2. Benzine: 205 + 137 = 342 CO2
3. Diesel : 231 + 119 = 350 CO2

QED.


(tja die sjoemeldiesels toch)



Deze test was wslk om te zeggen dat diesels geen fluit waart zijn bij typische Vlaamse taffelsnelheden en vooral bij koude motor. (dus quasi altijd, in de winter nog erger)

En zeggen dat men vooral diesels met een vette ecopremie nog jarenlang gesubsidieerd heeft wat de belastingsbetaler ~300 miljoen per jaar kostte, de gratis extra fijnstof en NOx van de sjoemeldiesels kreeg men als toemaatje als gezondheidskuur.
geloof je dat zelf ik niet ik rij diesel ....en in mijn buurt woont een ex verkoper van Lexus ...zijn woorden wij kunnen niet op tegen het mindere verbruik van een bmw diesel.
Nox moderne diesel en benzine is zo goed als hetzelfde ....volgens uw bewering zou mijn bmw dan zomer 6,7l en in winter bijna 14 l verbruiken ? kan ik één ding zeggen ZOT !!! mag ik uren in de file "stil"
staan en gemiddelde snelheid 20km/u hebben geraak ik nog niet aan de 8,8 l en ik laat hem draaien (start stop gebruik ik niet )

Laatst gewijzigd door chris k : 13 februari 2019 om 21:23.
chris k is offline   Met citaat antwoorden