Los bericht bekijken
Oud 22 december 2002, 23:18   #2
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Dit is het punt niet. Het gaat er niet om wie de ergste misdaden begaan heeft. Die Afghanen zijn blij dat ze eindelijk wat vrijheid hebben nu de Taliban weg is. Die Iraniërs klagen omdat ze geen muziek mogen beluisteren, omdat ze niet vrij zijn. Het gaat erom dat sommige moslims vasthouden aan hun regels en die niet in vraag willen stellen. Bovendien is het westen erg veel veranderd. Wij Vlamingen zitten enerzijds met de snelle veranderingen en anderzijds met moslims die vasthouden aan een middeleeuws boek. Door de snelle evolutie (Ik denk dan aan de pil, het internet, genetische manipulatie, proeven op embryo's, kunstmatige bevruchting, ruimtevaart, de invoer van producten uit het buitenland...) is zo al moeilijk genoeg voor de Vlamingen. Ik klink nu misschien wel oud, maar als je kijkt wat er allemaal veranderd is... Zo zag ik drie jaren geleden die archiefbeelden op T.V. Die Antwerpenaren waren nog nooit naar de zee geweest, ze gingen naar het strand van Sint Anneke. Nu nemen de mensen het vliegtuig naar andere werelddelen. We zien ook zoveel op T.V. Beelden uit alle uithoeken van de wereld. Op zich is vooruitgang goed, maar als het zo snel gaat gaan de mensen zich afvragen: "Waar gaat dit naartoe?". Neem nu Irak. De mensen zijn bang voor biologische of chemische massavernietigingswapens. Voor '14-'18 bestond dat niet. De mensen maakten zich daar toen dus geen zorgen over. Het bestond niet. Ook hebben ze vorig jaar de beelden van die torens op 11 september op T.V. gezien. De mensen zagen dat en dat begon in hun hoofd te spelen. Vroeger hadden de mensen geen T.V. Met andere woorden: de westerlingen wilden vooruitgang, maar nu zien we de negatieve aspecten ervan: atoomwapens, massavernietigingswapens, enz. Die vliegtuigen van op 11 sept., da's vooruitgang, in de 19e eeuw had men geen vliegtuigen, dus toen was zo'n aanslag niet mogelijk geweest.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden