Los bericht bekijken
Oud 13 januari 2007, 12:25   #31
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Niemand ontzegt u dat recht. U kan er zo tot toetreden

Hier haalt u toch een aantal begrippen door elkaar. U hebt helemaal geen kapitaal nodig om te kunnen meespelen in de vrije markt, u kan uw arbeid aanbieden en in ruil daarvoor kapitaal ontvangen. Kapitaal hebt u dus helemaal niet nodig om mee te spelen.
Een business beginnen is dan weer iets anders, daarvoor heeft u kapitaal nodig, gecomibineerd met arbeid. Het is niet omdat u niet zomaar op 1,2,3 een eigen zaak kan beginnen dat u niet kan meedoen in de vrije markt.

U mag werken, u kan werken, niemand houdt u tegen.
u geeft dus toe dat ik kapitaal nodig heb om te ondernemen.

U zegt dat ik zonder kapitaal mijn arbeid kan verkopen aan iemand die wel over kapitaal beschikt.

daar gaat u in de fout en haalt u een paar dingetjes door elkaar

zonder kapitaal ben ik verplicht om mijn arbeid te verkopen aan iemand die wel over kapitaal beschikt.

daar waar ik verplicht ben om mijn arbeid en tijd te verkopen ten behoeven van de winst van een ander ben ik dus verplicht voor die ander te werken = slavernij.

Daar komt nog bij dat degeen waar ik mijn arbeid aan moet verkopen van mijn afhankelijkheid van hem natuurlijk maar al te goed op de hoogte is en daar natuurlijk ten volle van profiteert om zijn winst te maximaliseren door mijn loonkost te minimaliseren, hierbij gebruik makend van mijn marginaler en marginaler wordende onderhandelingspositie.

kortom

zonder dat er een echte vrije markt is waar ook de kleintjes aan kunnen deelnemen leeft iedereen die niet rijk geboren is nog steeds in een veredeld feodalisme.

Wie niet over kapitaal beschikt is lijfeigenene , geen eigenaar van zijn eigen tijd en lichaam.

Net zoals in de middeleeuwen kan men zich ook vrijkopen - dit doet men door voldoende kapitaal te vergaren. Voldoende om voor eigen winst te kunnen gaan werken.

Als de vld een liberale partij is dan ben ik sinterklaas
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 januari 2007 om 12:39.
King of beggars and fleas is offline