Los bericht bekijken
Oud 8 februari 2017, 14:34   #90
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Deze topic gevonden en paar keren overlezen en op enkele links geduwd. Lijkt mij een leuk spelletje en ik ga eno2 wat meer moeten volgen. Misschien eens wat gaan meespelen. En als we morgen wat centen kwijt spelen dan is het maar zo. Winnen we dan is het altijd leuker. En als het meevalt kan dit mijn nieuwe hobby zijn tegen dat ik onder de palmbomen lig

Stel ik heb een budget van -laat ons zeggen- 100000 euro. Wat zou ik er mee moeten doen? Of is dat te weinig om echt te gaan spelen? Wat is dan een aanneembaar bedrag om te starten.Daar het via banken gaat moet het wel officieel geld zijn!
Perfect. Meer dan genoeg. Mijn fonds is kleiner.

Na een jaar bij mij op mijn manier spelen (via een directe telefoonverbinding of je laat het mij doen) heb je gegarandeerd nog steeds dat. Een paar procent meer, een paar procent minder. Ik speculeer conservatief. Het bewaren van mijn fonds is de primaire overweging.


Ik kom in zwaarder posities terecht door in plaats van verlies te nemen, de positie (= het aantal contracten) te verdubbelen of te verdriedubbelen. Of meer. Het koersverschil wordt dan overeenkomstig kleiner.
De zaak is dat in plaats van die zwaardere positie met (relatief beperkt) verlies te moeten sluiten, ze plots grote winst gaat afwerpen. Speculeren gaat voor wat mij betreft om die windfalls. De lichtere posities leveren dat soort winst niet op.

Wat licht en zwaar is, wordt bepaald door hoeveel verlies je maximaal wil nemen per positie in verhouding tot je fonds.
Op 100000 zou dat maximum 1000 zijn......voor mij. 1%
In het begin ging ik wel tot 3%.

Als je bereid bent 50000 te verliezen kan je op een maand of twee een miljoen hebben of het kwijt zijn op die manier.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 februari 2017 om 14:52.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden