Los bericht bekijken
Oud 15 november 2017, 14:25   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.298
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik val Tavek bij. Wat we(als staat) ook gaan doen het gaat geld kosten, en veel.

Of doordat we electriciteit gaan kopen bij andere leveranciers (Frankrijk, met 58 kerncentrales) aan de prijs die zij ervoor vragen.

Of omdat we de capaciteit zelf bijbouwen.
Hernieuwbaar is peperduur, heeft buffering nodig en vraagt enorm veel plaats. Maar eenmaal gezet is er weinig vraag naar grondstoffen van buitenaf. Aardgas of splijtstof.

En daar zit de andere kost. Gaan we voor aardgas, dan gaan we de leveranciers daarvan moeten betalen, aan de prijzen die zij zetten.
Gaan we voor splijtstoffen, dan is dat exact hetzelfde.

Andere opties zie ik momenteel niet kwa technologie die samengaat met milieu.

Mijn steentje gaat zijn dat ik zo snel mogelijk onafhankelijk van het net wil gaan.
Heb een Chinese leverancier gevonden die oplossingen op maat verzorgt. Is nog steeds dubbel zo duur als het betrekken van de electriciteit van't net, maar zoals het er nu naar uit ziet, gaat dat niet lang meer duren, en is het kantelpunt met rasse schreden aan't naderen. Wie te laat investeert gaat de bonen fretten.

Ergo, hoe kernenergievriendelijk ik ook ben (veel electriciteit uit een kleine installatie) ik ben meer te vinden voor de op korte termijn duurdere hernieuwbare energie met voldoende opslagcapaciteit. (en het verminderen van de bevolkingsdruk in Blegië)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden