Los bericht bekijken
Oud 14 januari 2003, 18:40   #25
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
Piano, je moet toch wat voorzichtig zijn m.b.t. het inschatten van het prille Vlaamsnationalisme. Volgens mij had dit na de eerste wereldoorlog wel degelijk belangrijke progressieve elementen in zich. De vraag die we ons wel moeten stellen is hoe deze beweging nadien volledig in extreem-rechts vaarwater geraakt is.
Goeie vraag, simpel antwoord!
Als links zich niet interesseert voor de rechtmatige eisen van het Vlaamse volk dan laat ze de arena over aan de niet-linksen. Als links zich dan nog anti-Vlaams opstelt ... (Dit is de essentie van een artikel van 7 bladzijden dat ik niet op dit forum zet)
Kan jij mij eens omschrijven wat jij onder 'links' verstaat?, want volgens jou ben ik dat maar zelf vind ik dat van niet. Misschien hanteren we elk voor zich een andere definitie. Benieuwd hoe die van jou is, en hoe 'stevig' je die weer gaat onderbouwen.

(Alhoewel ik eerder verwacht dat je je daar weer met je Blokse humor er snel van zal afmaken, maar goed, ga je gang Luddo!)
Van mij zeggen heel geleerde mensen dat ik nen rechtse ben. Zelf denk ik van mezelf dat ik ne gewone ben met heel veel volk aan mijne linkerkant en heel veel volk aan mijne rechterkant! Wat links en rechts juist betekent kan ik niet zeggen! Ik heb daar geen acties in en zelfs de historisie geraken er niet uit. Ik kijk naar de pijlen die over en tweer vliegen en ik probeer mij op tijd te bukken. En ik lig ook niet wakker van die strijd tussen de linksen en de rechtsen en vind niet dat ik missioneringswerk moet verrichten. Ik moei mij er alleen maar mee als dat kleine jongetje op mijne schouder tikt en zegt: "Luddo, ze zijn weer bezig!" en dan moet ik natuurlijk optreden want anders loopt het weer de spuigaten uit!
En... ik was niet begonnen, het was GeeSee! Die leeft van zoiets!
Is 't zo goed? Of moet het een maatje meer zijn?
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden