Los bericht bekijken
Oud 14 januari 2003, 20:27   #30
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

In uw betoog zijn er veel dingen waar ik eens het mee ben.
Maar er zijn ook zoals u het stelt nu eenmaal strategen en vechters .
Als een persoon waar je naar opkijkt mee gaat vechten, dan heb je er nog zoveel meer respect voor ,en als die persoon sterft is het een martelaar.
Inderdaad daar ben ik het met u eens ,maar de keerzijde is als die persoon een strateeg is, en hij is dood, dan zit je daar met vechtmachines en geen aanvoeder noch een denktank.
Dat ze strategen hun naam vernoemd hebben naar straten en pleinen enz...mja sommigen verdienen het.
Ik kan begrijpen wat u aanhaalt ivm:de moeders die hun kinderen verloren zijn en daarna vergeten ,evenals de talloze soldaten die het leven gelaten hebben voor volk en vaderland.
Toch zijn er verscheidene strategen die alle eer verdienen en voor mij zoals u weet zijn dat verschaeve en andere grote vlaamse leiders.
Maar ook zeker en vast de oorlogslachtoffers :burgers en soldaten .
Als je spreekt over een paar meter land dat ingenomen is en de dag erop herovert is, tja, al die duizenden mensenlevens ten spijt, dat zeer zeker te betreuren valt .
Dat is oorlog nietwaar,idealen die vededigd moeten worden een land en een volk waar voor gestreden word.
Neem van mij aan de dag dat het grote gevaar :de islam ,pal voor mijn deur staat ook ik zal strijden ,die dag is niet ver meer af.
Mijn wapen staat geladen,voor volk en vaderland.
Voor vlaanderen en de vlaming tot der dood.
En er zijn mesen die zeggen ja dood kun je ook niets meer doen,okee das waar.
Maar iemand moet het opnemen tegen de vijand nietwaar.
Ik wens geen lafaard te zijn en zal dat ook nooit worden.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden