Los bericht bekijken
Oud 30 mei 2012, 19:48   #10
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
In dit geval lijkt de historicus me toch een ietsje té sterk betrokken bij zijn onderwerp. Stel dat Karel Dillen een boek geschreven had over de repressie (is mogelijk zelfs het geval), dan is dat potentieel zeer interessant maar je weet wel vanwaar de wind waait.
Een academisch werk moet wel aan een aantal standaarden voldoen. Objectiviteit is daar één van. Een multinationale jury, bestaande uit aanhangers van de verschillende denkrichtingen over dit onderwerp, moest daarover oordelen en verleende Yammine de doctorstitel.

Ik was aanwezig en las zijn boekwerk, ik denk dat ik de enige hier in dit topic ben die dat kan zeggen. Hoewel het duidelijk is dat Yammine in zekere mate een aanhanger is van de school-Wils over dit onderwerp, zijn alle feiten in opperste objectiviteit gepresenteerd. Dat weerhoudt een auteur er natuurlijk niet van stelling in te nemen, wat Yammine ook duidelijk doet door de heersende consensus dat de Flamenpolitik een nieuw verschijnsel was in 1914, aan te vallen - en vrij succesrijk.

Niet alle juryleden waren het eens met die stelling, maar dat weerhield hen er geenszins van hem de waardigheid van de doctorstitel toe te kennen, gezien de academische waarde van het werk.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden