Los bericht bekijken
Oud 19 januari 2016, 07:25   #19
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik heb geen ervaring met die luie urban people in de VS, maar vermoed dat ze niet anders zijn dan de doorsnee profiteur in Belgie.
Elk systeem dat toestaat om geëxploiteerd te worden, ZAL geëxploiteerd worden. Daarom is het aan de overheid om maatregelen in te voeren zoals de VDAB die mensen dwingt om opleidingen te volgen. Voor niets gaat de zon op. Met de nodige wil valt daar een mouw aan te passen.
Dat gaat niet in de VS, die maatregelen. Daar is een hele subcultuur, de Afrikanen om ze bij naam te noemen, die menen dat de regels vol uitzonderingen voor hen moeten staan vanwege slavernij 6 generaties geleden. Positieve discriminatie in de vorm van subsidies, lagere eisen etc. onder de noemer "affirmative action". Als u denkt dat hier veel geprofiteerd wordt, daat gaan ze pas hun peren zien.
Ten tweede hoor ik Sanders zijn mond niet openen over de massale illegale migratie van Mexicanen. En die betalen niet mee aan het systeem. Ondanks dat feit, krijgen de Gutmenschen van de democraten in het slechtste geval krijgen er wel wat provisies door die hen toch recht geven op steun.

Na een speech van Sanders had ik een discussie met een Amerikaanse die tegen het voorstel was. Amerikanen hebben een zeer sterke mentaliteit van "ieder voor zich". Ze had het over collega's van haar die met opzet een full time job weigerden omdat ze door meer te verdienen niet meer officieel arm zijn, en dus minder beroep kunnen doen op maatregelen door de overheid.
Ze zei dat de armen (lees: de ghettobewoners en drugsverslaafden) het vrij goed hebben in Amerika en de top 1% extreem goed, maar het is de grote middenklasse die kreunt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Je punt over betaalbaar studeren in Amerika klopt niet. Alle Amerikanen die ik heb ontmoet studeerden met schulden tussen $60 000 tot $150 000 afhankelijk van het niveau (masterjaren veel duurder) en de universiteit, en dan spreken we nog niet over de betere universiteiten.Met het huidige systeem zal de Amerikaanse samenleving er zwaar op achteruit gaan. De middenklasse wordt ongeschoold omdat het niet te financieren is.
Ik vrees dat ik me hierin ongelukkig heb uitgedrukt, dus sta mij toe het toe te lichten. Studeren in de VS is duur, maar niet onbetaalbaar. Je kan 60 000 dollar daar absoluut niet vergelijken met 50 000 euro hier. Daarbij zijn Amerikanen zo gewoon aan hun schuldeconomie dat het vrijwel niemand tegen houdt te gaan studeren.
Dat de middenklasse ongeschoold wordt is absoluut niet waar, het aantal studenten aan de universiteiten stijgt constant, net als hier trouwens. Het probleem is dat dit (1) niet nodig is en er niks mis is met niet naar de universiteit gaan en (2) ze daar de meest nutteloze zever gaan studeren. Als ze dan gaan studeren, houdt de meerderheid zich bezig met één van de "humane wetenschappen". Daarna zijn ze verbaast dat ze in de McDonalds moeten gaan werken. Je ziet dat hier ook al met bv. het leger psychologen dat elk jaar afstudeert en vervolgens minstens 5 jaar zonder betaalde job in hun sector zit.

Dat los je niet op door hogere studies door de Staat te laten betalen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Hoe zie jij concreet dat Trump het zou opnemen voor de middenklasse? Sanders gaat het geld halen bij multinationals die gedwongen worden om veel meer belasting te betalen. Het is financierbaar, maar het zal nooit gebeuren.
Met een Republikeins congres kan Trump bv. maatregelen nemen tegen de influx van illegale arbeiders. En Trump kan onderhandelen met bedrijven die hun boel pakken. Dat soort dingen komt de middenklasse ten goede, niet nog meer mensen die 5 jaar hun broek in de universiteit gaan slijten, dit maal op kosten van de werkende mensen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Trump verkoopt grote praatjes die aanslaan, maar heeft geen concrete oplossingen. "We suck at negotiating.. The Mexicans took our jobs".. Maar wat gaat hij eraan doen? Hij stelt het simplistisch voor
Het is niet de taak van de overheid om jobs te creëeren. Maar Trump lijkt er wel op gebrand ze te beschermen. Dat is een beetje protectionistisch, hij het over tarrifs e.d. maar dat is precies wat de VS nodig heeft.
Hij stelt het simpel voor. Mensen hebben genoeg van politiekers met grote woorden en becijferde plannen die toch in de vuilbak gaan. Trump spreekt simpel maar schijnbaar meent hij het wel.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 19 januari 2016 om 07:36.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden