Discussie: Brexit
Los bericht bekijken
Oud 18 april 2017, 12:42   #4903
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wat krijgen we nu?

Vervroegde verkiezingen?

De volgorde van de staats-zaken in het VK lijkt me toch niet geheel logisch...🤐
Dus, wacht even...

Eerst hebben ze verkiezingen, met voor de conservatieven als inzet "als wij winnen dan komt er een referendum over een brexit".

Ze winnen de verkiezingen, en houden hun referendum. Er wordt voor gestemd. Dus stapt Cameron, de leider van de conservatieven en de man die de belofte gedaan had, op.

Het duurt een tijdje tot er een nieuwe leider is, want zelfs de mensen die vooraf nog voorstanders van de brexit waren willen er absoluut niks mee te maken hebben. Maar uiteindelijk zit er dan toch May.

May zet haar strategie uit: De Britten moeten zorgen dat ze precies weten wat ze willen voordat artikel 50 getriggerd wordt en de Brexit een politiek feit is. Zodra artikel 50 in werking treed heeft de regering namelijk maar twee jaar om de best mogelijke deal voor Brittannië te onderhandelen.

Na maanden van beraadslagen is het dan zover. In totaal is het ongeveer 9 maanden sinds het referendum. Maar May is er nu echt klaar voor, en drukt op de rode knop: artikel 50, brexit. En dan is haar volgende zet, weer een halve maand later, dus om vervroegde verkiezingen uit te schrijven.

Het duurt eerst nog twee maanden voordat de verkiezingen überhaupt gehouden worden, dan moet er geformeerd worden, en daarna gaat de nieuwe ploeg dus weer met hun eigen voorbereidingen beginnen zodat ze precies weten wat ze willen als ze de onderhandelkamer binnentreden. Tegen die tijd is het minstens een half jaar geleden dat artikel 50 in werking trad, of 15 maanden sinds het referendum. Als de nieuwe ploeg net zoveel voorbereidingstijd nodig heeft als de oude zullen de onderhandelingen zelfs pas over minstens een jaar beginnen, 21 maanden na het referendum.

Oftewel: Na 9 maanden tijd rekken omdat 2 jaar niet genoeg tijd is gooien ze nu zelf hun 9 maanden voorbereiding weg, maar stellen ze wel alvast de twee-jarige klok voor de volgende ploeg in werking terwijl de verkiezingen nog niet geweest zijn.

Laat me raden: hun campagne gaat erop gefocused zijn dat je moet stemmen op de conservatieven, omdat zij dankzij 9 maanden voorbereidingen de enige zijn die de gesprekken binnen anderhalf jaar zullen kunnen afronden?

Ik heb gewoon een recap van een half kantje nodig, anders volg ik het niet meer. Wat een slechte soap.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden