Los bericht bekijken
Oud 14 mei 2019, 10:51   #162
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Toch wel, het is de definitie. Grensnut bij 1 miljard kilo is het verschil in nut tussen 1 miljard kilo, en 1 miljard en 1 kilo. Als grensnut niet afneemt als functie van de hoeveelheid, is het bij 1 miljard kilo dus nog altijd gelijk of groter dan bij 1 kilo. Het grensnut bij 1 kilo is het verschil in nut tussen 2 kilo en 1 kilo. Het grensnut bij 10 kilo is het verschil in nut tussen 11 kilo en 10 kilo. Enz...

Als ik U wikipedia geef, zijt ge niet content. Ge hebt U hopeloos belachelijk gemaakt door de slimme willen uit te hangen met een zotte definitie van drug, en nu wilt ge U daaruit kronkelen. Maar dat gaat niet lukken omdat het *zodanig* belachelijk was dat het domein van de niet-belachelijke uitspraken topologisch totaal gescheiden is van uw uitspraak en er dus geen enkel continu pad bestaat daar naartoe.
Luister nu eens voor 1 keer naar mij, ipv u altijd op te sluiten in uw eigen gelijk.

Ik heb de relatie tussen afnemend grensnut en het gebrek eraan bij drugs allemaal niet uitgevonden: dat is al 50 jaar geweten in de economische filosofie, en in de evolutionaire biologie.

Er zijn beperkingen in de toepasbaarheid van de wet van gossen, oa:

Suitable Size Units:
Units of the commodity should be of a suitable size. Giving water to a thirsty person by spoons will increase the utility of the subsequent spoons of water.

Men weet ook dat bij drugs de prijselasticiteit 0 is.
Rational Consumers:
The consumer should be an economic man, who acts rationally. If he is under the influence of an intoxicant, say wine or opium, the utility of the latter units will rise.


Héél véél slimme mensen hebben daar al héél lang over nagedacht.

Wat men nu onderzoekt hoe dat komt. Ten eerste: waarom is er een afnemend grensnut bij de mens. Als ge die vraag kunt beantwoorden kunt ge ook begrijpen wat een drug is.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden