Los bericht bekijken
Oud 13 november 2002, 13:54   #58
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
U woont in Limburg, dus u denkt dat de IJzeren Rijn alleen door het te doorkruisen Limburg welvaart zal opleveren? Dat moet u mij toch eens uitleggen. En denk dan ook eens aan de mensen die langs die spoorlijn wonen. Ik woon ook langs een spoorlijn, dus ik weet hoe vervelend dat kan zijn. Er rijden nu ook al treinen tussen Antwerpen en Duitsland en het zou beter zijn om eerst de bestaande verbindingen optimaal te benutten.

Nederlanders liever de Belgische ruimtelijke ordening? Nog in geen 172 jaar. Ik ben benieuwd waarom u dat denkt. De Nederlandse regering probeert juist om op Europees niveau hetzelfde systeem ingevoerd te krijgen, maar veel landen vinden het Nederlandse beleid te strikt.
Ik woon 30 m van die spoorlijn af, en ik heb geen enkele last van die spoorlijn. Waarom zouden die fabriek nu toch langs die spoorlijn staan en niet ergens op een afgelegen stukje land? Ik ken daarenboven geen enkele dorpsgenoot die tegen de aanleg van de Ijzeren Rijn is. 'k Zou ook wel eens willen weten welke Belg het Nederlandse model hier zou willen invoeren? Daarenboven is Nederland op die manier al totaal volgebouwd en swingen de grondprijzen er totaal de pan uit. Als de Nederlanders het Belgische model zouden overnemen, dan zouden de grondprijzen er nogal dalen! Ik ben eens benieuwd welke Nederlander - die niet op ik-ben-wel-groen-maar-ik-heb-de-poen Rosenmüller - stemt, daar tegen is.
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden