Los bericht bekijken
Oud 28 april 2004, 21:24   #21
khaled
Schepen
 
Geregistreerd: 14 juli 2003
Berichten: 461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imponderabilia
Het is duidelijk, de veroordeling van het Vlaams Blok kent nu al een sneeuwbaleffect. Erg gevaarlijk want wie garandeert mij dat ik morgen niet veroordeelt word voor een of andere uitspraak.
Misschien klinkt het belachelijk, maar met een wet die zo voor interpretatie vatbaar is, kan iemand mij dan nog zeggen wat ik wel en niet mag zeggen en/of schrijven? En als je dan zegt alles behalve racistische zaken mag je me meteen de objectieve definitie van racisme geven (als die al bestaat).
ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat

Zolang jij geen uitspraken doet die indruisen tegen de wetten ter bestrijding van racisme en discriminatie, zal niemand jou "veroordelen". Was je van plan dergelijke uitspraken te doen?
Als het Vlaams Blok aan de hand van cijfermateriaal stelt dat bepaalde bevolkingsgroepen oververtegenwoordigt zijn in de criminaliteit, wie zal dan uitmaken dat ze dit zeggen uit een gevoel van meerwaarde ? De onrechtvaardige rechters ?
Als het VB stelt dat vrouwen minderwaardig zijn in de Islam, is dat dan uit een gevoel van meerwaarde ????
Zelfde geldt voor iemand 'die alle kutnegers dood wil'. Misschien wil die dat gewoon omdat ze slimmer zijn dan hem ? Een gevoel van minderwaarde als het ware. Wat nu ?

Gans die antiracisme en antidiscriminatiewet is één grote klucht. Afschaffen die handel. Nieuw en beter.
__________________
NOBODY expects the Spanish Inquisition! Our chief weapon is surprise!
...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no...
http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html
khaled is offline