Discussie: Guderian ?
Los bericht bekijken
Oud 13 januari 2006, 18:06   #18
oeps
Schepen
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oeps Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Groot Bakkes
Ik vind niet dat hij die regels overschreden heeft en daarbij een forumlegende mag toch wel met meer respect behandeld worden.




Dit is absoluut een grappige reactie, maar toch treed ik Groot Bakkes bij.
Het gaat om objectieve rechtvaardigheid (iets wat een JusticeLover moet aanspreken).
Formeel gezien heeft Guderian de regels overtreden, waarschuwingen genegeerd etc. Maar materieel gezien heeft Guderian niets fout gedaan.

De ratio van de forumregels ligt in de wil van de moderatoren om Belgische wetten na te leven. Citaat van moderator Pieter Vandoorne : "Verder kan ik enkel nog vermelden dat ook wij gebonden worden door Belgische wetgevingen en dat wij als vrijwilligers niet wensen aansprakelijk gesteld te worden voor het verspreiden van in België strafbare woordelijke uitingen".

Maar ik vind dat Belgische wetten ook worden nageleefd als eventuele tegenwettelijke bijdragen van Guderian door andere forummers worden weerlegd. Dan loopt het forum als zodanig geen juridisch risico.

Zolang Guderian niet in staat is om anderen fysiek te bedreigen, dan wil ik zijn nefaste oproepen heel graag blijven lezen. Hij gaf het forum absoluut kleur. En posthuum ook nog, gezien alle discussies over zijn verbanning !
oeps is offline   Met citaat antwoorden