Los bericht bekijken
Oud 12 mei 2019, 14:14   #177
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik heb vroeger altijd geleerd dat juist het nieuwe testament nieuw werd genoemd omdat hij de gruwelijkheid van het oude testament achter zich wou laten...
U bedoelt dus dat we moeten wachten op de nieuwe Islam of zou het zijn dat die godsdienst nog lang zo ver niet is geëvolueerd dat hij zijn eigen wreedheid zou willen overstijgen???
Nee dat bedoel ik nie .
Ik vind het hele idee dat moslims veel gewelddadiger zouden zijn nonsense , en hypocriet.


Citaat:
Ik ben het daarom ook totaal niet eens met de verzoenende taal van de linkiewinkies tov de islam omdat het oude testament ook wreed zou zijn...
Voor mij houden Christen zich aan het nieuwe testament en niet aan het oude testament... Dus ze praten als kiekens zonder kop... Maar ja, dat laatste is niets nieuws...
Door de talrijke interpretaties van geschriften kun je dat helemaal niet zo stellen .

De rechtse rakkers weigeren altijd in te zien dat islamieten totaal geen homogeen geheel zijn , en ook op de fundamentele onderwerpen sterk van mening verschillen.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is nu online