Discussie: Besnijdenis
Los bericht bekijken
Oud 27 december 2012, 15:35   #47
geentje.gleiewiend
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 november 2012
Berichten: 14
Standaard

Over de vrouwenbesnijdenis weet ik eigenlijk heel weinig af.

Maar het is wel zo dat het eigenlijk verboden. Het is een feit dat ze hun koran eigenlijk van buiten moeten kennen, maar dat is enkel om de eer. Hoe meer je kan citeren uit de koran hoe hoger ze je aanslaan, hoe meer respect ze voor je hebben.

Nu is het wel zo dat een goede moslim (geen arabische) de koran in het arabisch moeten lezen en kunnen citeren.
Een vertaling is niet geaccepteerd omdat het niet in de oorspronkelijke taal is en inmpliceert daarom alleen een verbod.
De hoeveelheid mensen die de koran wel kunnen citeren en vanbuiten kennen zonder één woord te snappen van wat er gezegd of geschreven wordt wil ik niet aan mijn koffietafel hebben zitten.

Om een voorbeeld hoeven we niet zo heel ver te zoeken. Het is nog niet zo heel lang geleden dat de missen bij ons enkel met de rug naar ons en in het latijn werden opgedragen.

Ik wil niet gaan beweren dat de besnijdenis bij vrouwen iets islamitisch is, want dat weet ik simpelweg niet. Ik weet er maar heel weinig van af en heb eigenlijk naar aanleiding van dit topic beginnen grasduinen op het internet naar dit onderwerp.
Wel weet ik dat gemeenschappen zoals ze zich bij de moslims voor doen de perfecte dekmantel zijn voor andere culturen/geloven om dergelijke praktijken te blijven hanteren en te verdoezelen. En dat was wat ik hier even kwam vertellen.

Mijn beste vriendin is een turkse en als het over haar landgenoten gaat of marokanen houd ik altijd wel een blad voor de mond, maar dan zie ik dat zij net dezelfde standpunten deelt als ik. Misdoen ze iets hier in ons land laat ze dan in hun eigen land hun straf uitzitten.
Dat is wat zij vind naast nog vele andere standpunten die wij als belg ook onderschrijven.
geentje.gleiewiend is offline   Met citaat antwoorden