Los bericht bekijken
Oud 12 mei 2004, 16:10   #751
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100%VLAMING
Steenbok 66 heeft wel gelijk als hij zegt dat Vlaanderen en België Limburg "wel eens" vergeten. Ze zijn al k weet niet hoelang aan het zeveren over de ontsluiting van Noord-Limburg die voor de Noord-Limburgse bedrijfen heel belangrijk is. Ook de Ijzeren Rijn zou heel goed zijn voor de Limburgse economie. Al is dit niet alleen de schuld van Vlaanderen of België dat dit uitblijft. Maar toch er mocht wel eens wat terug komen naar Limburg.

Maar het is ook grotendeels de schuld van de Limburgse politici die genoeg in regeringen gezeten hebben maar blijkbaar vergeten dat ze uit het land van het bronsgroene eikenhout komen.
Mij zal je dit niet horen ontkennen. Ik klaagde die toestand zelf meermaals aan.

Verder kan je maar beter niet alle Limburgse politici over dezelfde kam scheren. Stevaert en Dewael blijven, als Limburgse toppolitici, het zwaarst in gebreke. Niemand kan dat beweren van Frieda Brepoels die het NMBS-dossier als haar broekzak kende én er iets aan probeerde te doen. Zonder veel resultaat. Als Limburg op dit ogenblik nog altijd stiefmoederlijk behandeld wordt dan kan dat dus vooral op rekening van Paars geschreven worden.

Geen haar op mijn hoofd denkt er echter aan om als 'achtergestelde Limburger' aansluiting te gaan zoeken bij Luik inplaats van bij Vlaanderen. De jarenlange verplichting om via Luik van Belgisch Limburg naar Nederlands Limburg te reizen heeft mij niet in het minst aan Luik kunnen binden. Als Steenbok die banden wél heeft dan zijn die te danken aan zijn rechtstreekse familiebanden.
Hoezo Paars???
Wie heeft Limburg meer dan een eeuw lomp en arm gehouden???
Juist de CVP en haar voorgangers!!!!
Voor 1970 waren er nauwelijks andere verkozenen dan CVP'ers...
En je Frieda, buiten het feit dat het een knappe madam is heb ik buietn woorden nog niet veel van haar gezien...
en als ze zo goed was, dan was ze wel verkozen geweest bij de 2 laatste verkiezingen...
Hugo Olaerts van Genk was veel beter dan zij en ging naar het parlement waar hij gensters sloeg... maar de leiding van dat VU zootje dat het voor het zeggen had maakte dat hij de volgende keer niet meer mocht op de lijst komen...

maar ja... 't is een knappe madam, dat moet ik toegeven...

en verder, het was ook zo dat ik in Waremme en Luik de kans kreeg mij te ontplooien door mijn studies... de Limburgse VNV'ers hadden mijn jeugd vergald door wat ze mij en mijn familie aandeden in '43-'44...

op De Post te Luik kreeg ik de kans mijn studiegeld te verdienen met 's nachts sorteren van post, in de morgen studeren en in de dag kursus te volgen...
dit alles heeft voor mij de kans gegeven te studeren en dank zij mij doordrijving in een multinational carriere te maken...

van eigens dat ik Luik prefereer en dat ik nadien een beter Limburg mocht leren kennen...
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden