Los bericht bekijken
Oud 24 juli 2009, 01:31   #11
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Luyten Bekijk bericht

Het gebruik, bezit, productie én handel drijven in zowel soft- als harddrugs is voor Jong N-VA ontoelaatbaar. Toch willen wij aan de hand van die tabel verschillende gradaties in de beboeting en bestraffing. We willen benadrukken dat enkel repressieve bestrijding geen oplossing is.
Goedenacht,
Ik ben niet zo goed in nederlandse woorden en teksten, toch wil ik uw mening hierover mijnheer Luyten. Alvast bedankt.

De productie van hard drugs brengt enorme schade mee voor ons ecosysteem.
Als we de productie van soft drugs (voor eigen gebruik) dus door de handjes zien, kan er meer aandacht naar de chemische troep gericht worden in mijn mening. Ik denk en hoop dat dit al zo is?

Ik ga hier niet hameren op clichés zoals het alcohol gebruik bij minderjarigen.
Maar het wordt tijd dat alcohol ook eens als (hard) drugs bekeken wordt. En dat een zestienjarige zijn brein ook nog niet volgroeid is, daar alcohol ook die groei hindert. Toch... geen probleem wanneer die jeugd de gal uit zijn lijf spuwt te wijte aan alcohol... eigen schuld zeggen we dan. Neen de schuld van de drankwetgeving, want die zegt: doe maar.
En hoeveel 13 jarigen (en jammer genoeg jonger ook) heeft in de kamer geen verborgen drankvoorraad? De jongere in kwestie kan dit zonder enige hinder aanschaffen in de winkels, vooral een nachtwinkel.

Ik verkies nu eenmaal een joint boven een glas alcohol, waar moet ik mijn cannabis halen ? Ben ik genoodzaakt naar alcohol te grijpen als ik een roes wens, daar ik er meer van nodig heb en het een zwaardere tol op mijn lichaam eist dan een jointje?

Zijn we wel consequent in heel deze heisa?
Het bezit van soft drugs is ontoelaatbaar voor jong NVA... Dus de mensen die graag eens een roes opzoeken moeten maar genoodzaakt naar alcohol grijpen?

Ik vraag zeker niet om een legalisering, maar een deftig gedoogbeleid of regularisering is meer dan welkom me dunkt!
En neen, 1 plantje outdoor doet het niet... We zitten in rainy Belgium he... Dat is hier Jamaica niet he

Mvg,
420yeahbaby
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden