Discussie: Het gevaar Peeters
Los bericht bekijken
Oud 18 oktober 2016, 13:22   #19
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Jawel, want je vind het erg dat de dividend winst belasting van 15 naar 30 % is gegaan. Terwijl als je iets loon verdiend met werken, 40 of 50 % word afgehouden.

Het is hetzelfde met diegenen die hun zwarte winsten in belastingparadijzen, telkens mogen terugbrengen aan 9 % boete.

Dat is de uiterste vorm van discriminatie die er bestaat.

Maar als je denkt dat met de staatsmaffia, met eender welke partij aan de macht, daar iets aan verandert ben je ver mis.
En zeker met deze rechtse regering niet.
NEEN. Het gaat erom dat ik eerst 50% op mijn loon mag betalen. Als ik met de overschot daarvan ga beleggen, mag ik nog eens 30% afgeven van de winst daarop.

Nogmaals, de oplossing ligt er niet in om de inkomsten te verhogen. De UITGAVEN moeten naar beneden. Dit is de realiteit van de overheidsuitgaven in BBP percenten en de gapende kloof met de rest van Europa. En toch wil men de belastingen verhogen om de niet aflatende geldhonger van ons inefficient staatsapparaat te blijven bekostigen. Ooit bereik je de grens van de te behalen inkomsten hoor. Ooit verlaten de grootste bijdragers en talenten dergelijke systemen. En die tijd is er, de brain drain en kapitaalvlucht is gigantisch.

__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 18 oktober 2016 om 13:24.
fox is offline   Met citaat antwoorden