Los bericht bekijken
Oud 6 mei 2017, 12:08   #70
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Er zijn electrowagens met 500 km rijbereik, zoveel als een benzine maak je maar geen zorgen. Daarbij op een goed halfuur is de auto al genoeg bijgeladen voor 300 km.



Een Tesla S met 100 kWh accupack heeft natuurlijk nog meer rijbereik.
Hierboven zie je de laadkurve van een oud model S 85 dat niet meer gemaakt wordt, dit natuurlijk bijgeladen aan een Supercharger die tot 120 kW afgeeft.
Nu zijn er 75-90-100 kWh versies. Maar de 75D haalt quasi bijna het rijbereik van de oude S 85.

Uw onzin helpt dus niet Garry (trollolo)

Aja er zijn 2 Tesla superchargers in het buitenland die op (veel) minder dan 50 km liggen van mijn deur. Eentje op 31 km. Uiteraard zal ik ook thuis kunnen laden op 5 seconden steekt de stekker erin.

En de compacte E-wagens met 350 km rijbereik zijn intussen ook al in zicht, zoals de Opel Ampera e, reeds getest in USA en in Noorwegen, praktisch rijbereik tot 380 km, zeer eco gereden tot 500 km, of NEDC-cyclus.

Die reikwijdte die u aangeeft is vooralsnog op papier. We weten allemaal dat de effectiever actieradius in de praktijk veel lager is.

Twee vraagjes.
1)Ik neem aan dat u een Tesla heeft. Maakt die veel windgeruis wanneer men boven de 110 km / u rijdt?

2)Sommige e-wagens maken een soort zoemgeluid wanneer ze onder de 30 km/u rijden. Dit om de voetgangers en/of fietsers te waarschuwen dat zij aan komen rijden. Dit zoemgeluid verdwijnt dan weer wanneer men boven de 30km/u rijdt. Is dit ook het geval bij de Tesla?

Een kennis van mij heeft een e-wagen Renault Zoe. Ik kon even meerijden voor een tripje van een goede 70 km. De wagen rijdt zeer goed. Er zat ook een degelijke muziekinstallatie in (Bose). We reden met de verwarming aan en met de rijlichten aan die automatisch gaan branden wanneer de wagen op de weg rijdt. Wat mij verwonderde is dat de wagen relatief weinig verbruikt. Met 41km batterijkilometers deed de wagen 74 km effectieve kilometers. Telkens wanneer men op de rem duwt of het gas(?)pedaal loslaat laadt de wagen zich op. Misschien is dit de verklaring voor het gering e-verbruik en toch behoorlijke reikwijdte. En dit laatste was wel een onverwachte meevaller.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 mei 2017 om 12:23.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden