Los bericht bekijken
Oud 13 maart 2007, 23:07   #3
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart Tommelein Bekijk bericht
Onder Patrick Dewael werd naar mijn mening een zeer degelijk vreemdelingenbeleid gevoerd. Vreemdelingen genieten niet langer financiële steun tijdens de ontvankelijkheidsfase van hun aanvraag, er werden nieuwe maatregelen genomen om het aantal schijnhuwelijken terug te dringen.
Het asielvraagstuk moet naar mijn mening, en dit is ook de mening van de Open Vld, op Europees niveau worden aangepakt, zodat elke lidstaat zijn verantwoordelijkheid neemt en de ene lidstaat geen strengere criteria hanteert dan de andere.
Anderzijds is er het inburgeringsluik waar Marino Keulen ook heel wat inspanningen leverde. Inburgeringstraject werd bijgestuurd. Ook wie huwt met een Belg of binnen het kader van de gezinshereniging moet het traject worden doorlopen.
En inderdaad, een gecontroleerde migratie, kan een enorme meerwaarde betekenen voor ons land. Ik denk hierbij ondermeer aan de invulling van knelpuntperoepen.
Die gecontroleerde migratie ( uit Frankrijk ) gebeurt al door Vlaamse bedrijven in Zuid-West Vlaanderen. Henegouwen grenst aan die regio en is de armste provincie. Waarom arbeiders uit het buitenland halen terwijl er heel wat werklozen zijn in België. Zouden de gemeenschappen niet positiever kunnen samenwerken als was het maar uit eigenbelang.
Meer werk, meer welvaart, minder transfers in eigen land.
Voor mij zijn mensen uit Henegouwen niet meer maar ook niet minder belangrijk dan Vlamingen. Iedereen heeft recht op werk en waardigheid.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 13 maart 2007 om 23:08.
labyrinth is offline