Los bericht bekijken
Oud 22 mei 2020, 09:45   #61
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Wanneer een burger aankaart niet tevreden te zijn met het verloop/uitkomst van een proces (of toepassing van een procedure); en daarbij met de vinger wijst naar bijvoorbeeld Koen Geens (minister van justitie), dan eger ik er mij evenzeer aan, dat deze dan letterlijk zegt (Radio 1 - een jaar geleden; naar aanleiding van de dood van Van Espen): "Maar mevrouw, ik kan daar niets aan doen."

Indirect wijst hij dan naar de rechtbank en/of andere magistraten. Frappant. Want net die rechtbank (en/of andere magistraten) doen gewoon hun werk, op basis van de wet die ze ter beschikking hebben. Zij 'moeten' die wet volgen. Wetten, die niet door hen worden gestemd, maar net door o.a. die ministers die keer op keer hun handen in onschuld wassen.
Hij heeft gelijk maar zou zich misschien beter uitdrukken als "mevrouw ik kan daar NU niets aan doen"

Het is een serieuze parlementaire procedure om wetten te veranderen.Vandaar dat er de laatste decennia vooral "amendementen" bij gelepeld worden maar eigenlijk vrij weinig,FUNDAMENTEEL,wetten herschreven worden (om bvb ballast te verwijderen en zo)

Zo moeilijk is dat,dat er blijkbaar nog veel zaken in rondslingeren die regelrecht uit de 19e eeuw tot ons komen en zelfs niet meer relevant zijn...

Het ZWAKKE politiek personeel dat het grootste deel van ons Parlement uitmaakt(iedere aap en hond kan eigenlijk politicus worden hé) zal zich zeker daar niet mee bezig houden..

Veel interessanter zijn commissies en interpellaties over "problemen duizenden kilometers van hier,kompleet met emo-momenten" of omtrent "condoomautomaten op school"...volle bak gegarandeerd!

Op DIT moment zijn er in ons parlement,dat nochtans in volle bevoegdheid en in normale zitting kan zijn,GEEN diepgaande besprekingen over de Corona-crisis en wat we kunnen leren bezig.Dat is NIET om de regering te "pesten",dat is om,als volksvertegenwoordiger te LEREN,eventueel de regering aan te sturen....

NIKS daarvan,over de belangrijste gebeurtenis van NU! niks!
kelt is offline   Met citaat antwoorden