Los bericht bekijken
Oud 4 juni 2020, 08:44   #816
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het was in 2014,toen (prijs)onderhandelingen tussen NASA en de Russische Ruimtevaartorganisatie een beetje moeilijk liepen dat de Russische functionaris Dmitry Rogozin,zei dat "De Amerikanen straks een trampoline zullen mogen gebruiken om hun astronauten in de ruimte te krijgen".

Het was waarschijnlijk niet echt serieus bedoeld maar het deed toch pijn....

Na de geslaagde lancering gisteren kon Mr Musk enkel maar opmerken,voor wie het wil horen, dat "De trampoline werkt"

Voor de Space-X is het een nieuwe mijlpaal.....18 jaar na de oprichting van de firma hebben ze 2 mensen kunnen lanceren........In al die jaren sedert hun oprichting hebben ze de rakettechnologie,de kostenstruktuur en de lanceermarkt op hun kop gezet en nu beginnen ze aan de bemande ruimtevaart naar een lage baan....


Het toont ook het belang van de "Startship-experimenten" aan (we zullen nog regelmatig van knallen en rook en vlammen horen hoor,vanuit Boca Chica ).DAT is de volgende fundamentele stap voor Space-X.Een kompleet herbruikbaar ruimtetoestel voor VEEL mensen en VEEL lading.
De Russen vonden die trampoline-reactie van Musk geweldig en doen de groeten aan NASA, Musk en SpaceX via twitter.

Citaat:
https://www.hln.be/wetenschap-planee...ring~a639e220/

In 2014 was Dmitry Rogozin vicepremier van Rusland. En de Krimcrisis was volop aan de gang: Rusland was overgegaan tot een militaire interventie, ondanks het luide protest van Amerika en de Verenigde Naties. Al snel volgden sancties, gericht tegen Rusland, tegen Dmitry Rogozin én tegen Roskosmos (het Russische ruimtevaartagentschap). “Na de sancties tegen onze ruimtevaartindustrie, stel ik voor dat de VS hun astronauten naar de ruimte brengen met een trampoline”, reageerde Rogozin destijds geprikkeld op Twitter.

Inmiddels is Rogozin directeur-generaal geworden bij Roskosmos, én stelde hij zich een pak beter gezind op jegens het Amerikaanse ruimtevaartagentschap NASA en SpaceX. “Beste Jim Bridenstine (hoofd van de NASA, red.), ik kan je met een gerust hart feliciteren met een succesvolle lancering en koppeling. Bravo!”, schreef hij dit keer op Twitter. En hij kon zelfs lachen met het mopje van Musk: “Aan het ISS: doe mijn oprechte groeten aan Elon Musk (ik vond zijn grapje geweldig) en het SpaceX-team.”

· May 31, 2020
Dear @JimBridenstine, it's safe to congratulate you at this point with a successful launch and docking. Bravo! I know how anxious you were for this major event to become a success. I wish @NASA team to successfully finish up reconstructing its national space transportation system

@Rogozin
...to the #ISS.
Please convey my sincere greetings to @elonmusk (I loved his joke) and @SpaceX team. Looking forward to further cooperation!@Rogozin
@JimBridenstine @roscosmos @NASA

3,071
4:31 PM - May 31, 2020

Laatst gewijzigd door Micele : 4 juni 2020 om 08:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden