Discussie: Het gevaar Peeters
Los bericht bekijken
Oud 16 oktober 2016, 05:00   #2
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ik geloof dat deze regering beter kan vallen dan verder aanmodderen.
Als iemand als een Peeters bewust de boel blijft saboteren is er de volgende jaren geen hoop op enig soelaas ivm met de staatsschuld en dat is "dringend" nodig.
Om zijn zin te krijgen na het debacle van de jaloesietaks van 33% op winst bij verkoop van aandelen verkocht binnen de 6 maand had hij nu iets gevonden om de risico nemende Belg nog wat extra te belasten.
Dit nadat er alweer een hoop belastingen bijgekomen zijn want denk nu niet dat het snijden in de ziekteverzorging door de dokters en de ziekenhuizen betaald zal worden. Wij zullen dat betalen.
Daarvoor riskeerde hij de val van de regering en stelde zijn coalitiepartners voor voldongen feiten. Zij kregen het mes in de rug, nog maar eens.
Dit omdat men nu eindelijk eens die veel te hoge bedrijfsbelastingen voor de kleinere industrie en vennootschappen op een redelijk niveau wilde brengen om de economie aan te zwengelen.
Vergeet niet dat er sowieso al een hoop extra pestwetjes, directe lasten en taxen + een heel hoge loonkost hun deel zijn.

Wat ik nergens terug vind is het afbouwen van die te vele regeringen en overbodige ambtenaren. Het afbouwen van hun te hoge pensioenen.
Het belasten van de vakbonden en de partijfinanciering.
Het onderhouden van een volledig koningshuis en zijn adepten, etc., etc..

Dit catastrofe verhaal gaat gewoon verder mede zij individuen als een Peeters.
Ja, de staatsschuld moet omlaag en de gepensioneerden en zieken moeten dat dan maar betalen.
Aan inkomens uit kapitaal mag niet geraakt worden.

Jij word ook oud en ziek, kijken of je dan nog zo piept.

En dat er geld moet gaan naar de kleine zelfstandige en kleine bedrijven is zelfs iedereen voorstander van, want dat zijn de hier verankerde werkgevers en werkscheppers.

Wat nu gebeurd is weer eens een groep consumenten buiten spel zetten.

Met 50.000 € netto per jaar ga jij me niet vertellen dat niet iedereen goed kan leven en die dit verdienen kunnen tegen een stootje, zeker als ze het dan ook nog verdienen zonder er voor te moeten werken.

Maar je weet net als ik, dat je dat nu juist het echte profitariaat kan noemen.

Zij leveren niet in omdat ze zelf de touwtjes in handen hebben.

De maatschappij en bedrijven worden door de top leeggezogen.
Als men dat na 2008 en 2011 nog niet door heeft, terwijl men voor die globale diefstal steeds meer moet afdokken, is er iets mis in de mensen hun bovenkamer.

Van mij mogen ze zes van de zeven regeringen en hun administraties en het koningshuis dat dit land "rijk" is onmiddellijk opdoeken.

Maar als ik zie hoeveel bedrijfsleiders er bij iedere handelsmissie achter zijn gat aanlopen, heb ik het vermoeden dat die bedrijfsleiders hem niet kunnen missen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden