Los bericht bekijken
Oud 13 maart 2018, 10:16   #28
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

VERVOLG

En nu terug België.
De groenen gaan wel graag ook op restaurant. En meestal vreten ze vis.
Vis die dus gevangen is door beroepsvissers en die na een langdurige doodstrijd gestorven is op het dek of in bakken op een vissersboot. Mogelijk en hopelijk zijn er al een paar verpletterd in de netten. Die hebben nog geluk gehad.
En nu die groensels tegenover de sporthengelaars.
Beide groepen lusten mekaar rauw!
Ik geef de groensels niet altijd ongelijk op sommige punten maar het zijn dan weer halsstarrige onnozelaars wat betreft andere visies.
De mens is nu eenmaal een vlees- en viseter. Zijzelf zijn het trouwens ook met graagte.
Soms hebben ze wel gelijk. Sommige hengelaars kan men vismoordenaars noemen.
Zo zijn die georganiseerde wedstrijden absoluut niet diervriendelijk te noemen.
Sommige jachtpartijen evenmin maar.....ze zijn soms wel noodzakelijk.
Waar dier en mens in botsing komen gelden andere wetten en benaderingen.
Ik denk in dit verband aan de Everzwijnen in Limburg.
Ik denk ook aan hun ten onrechte beschermde en gekweekte aalscholvers.
Denken zij nu nog altijd dat opgejaagde en verwonde vissen uitroepen :"Hoera; ik ben gevangen en kapotgebeten door mijn beste vriend; de aalscholver!"
Hebben zij nooit de beschimmelde gecreveerde vissen zien drijven in de vijvers en kanalen. Hoe lang duurt de doodstrijd van die dieren?
En nu terug naar Limburg.
Recreatief hengelen op gekweekte en uitgezette forel en sommige exemplaren meenemen om thuis eens lekker op te eten dat kan dus niet!
In Limburg op die zandputten blijft die forel leven en groeit er uit.
En beperkte toegang voor hengelaars; meestal minder mobiele ouderen dus; kan dus niet. Hengelaars storen dus wilde vogels die een paar honderd meter verderop rondzwemmen. Als ze niet gevoederd worden door fietsterroristen en wandelaars mijden die vogels van nature uit de mens! Eventuele problemen dienaangaande kunnen worden veroorzaakt door anderen maar niet noodzakelijk door hengelaars dus.
Als je merkt hoe dit land bezoedelt wordt door vuilnis (in-en uitritten autostrades bijvoorbeeld tot achtergelaten vrachtwagenbanden) kan je moeilijk dwarsliggerij verantwoorden tegenover een weidelijke hobby van sommige hengelaars.
En beste groensels ........is in een auto kruipen en tweehonderd of duizend kilometer van huis rijden soms aan natuurbescherming doen?
Ge zit er dus ver naast hoor Natuurpunt! Of verschillende domeinen dus.
En zolang jullie onverstandige daden stellen en uw doelstellingen vooral heibel beogen zal Groen! kunnen fluiten achter mijn stemmetje.
Dat ze verdomd beginnen met te stoppen met zelf vis te vreten.
Zelfs dat ze Tilapia-vis vreten uit de Mekong-delta die gekweekt werd in stront geeft hen niet het recht om het beter te weten.
Ik ben groen gezind. Ik hou van de natuur zelfs. Maar dat ik in een land moet leven waar ik alleen nog in mijn zetel binnenshuis zou moeten zitten staat mij niet meer aan.
Groenen en hengelaars houden van een propere natuur.
Mits serieuze wetgeving en toezicht moeten het dus vrienden kunnen zijn.
Lukt dat niet dan kan Groen! het stort op.
Een gehandicapte is ook nog een mens. En dat mag ook in Brussel eens overwogen worden. Niet met woorden maar wel met daden.
Mens en natuur leven hier samen op een te beperkte oppervlakte.
Betweters die niet weten waar ze mee bezig zijn kunnen we dus missen als de pest.

Laatst gewijzigd door werkman : 13 maart 2018 om 10:22.
werkman is offline   Met citaat antwoorden