Los bericht bekijken
Oud 11 september 2015, 17:01   #254
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.879
Standaard

Wat het schijnbaar snel toenemen van de vluchtelingenstromen van Syriers betreft,waarvan velen vanuit Libanon en Turkije nog steeds "doorstromen", was er recent toch een vrij pijnlijke opmerking te horen.
Blijkbaar zit de VN-vluchtelingenwerking al een tijdje krap bij kas.Dat betekent dat de VN-werking in afbouw is voor een paar miljoen Syriers....

Ik moet er verder geen tekeningetje bij maken zeker,zeker ook nu "Mutti Merckel" zo hard geroepen heeft.


Wat militaire interventie in Syrie betreft.
-Er zouden een paar honderduizend man op de grond moeten ingezet worden.Ik zie niet in hoe zelfs de verenigde EU dat nog zou kunnen....en dit voor zeer lange tijd.

-De VS zal zich niet meer verbranden aan zulke zaken.

-Turkije is het enige NATO-lid,buiten de VS ,dat "hectares" soldaten kan inzetten.Er echter weinig enthousiasme tenzij voor strikt "Turkse" business.Tenslotte WONEN de Turken in dat kruidvat.

-Er is nog steeds een soort blindheid in het Westen en Turkije als zou het verwijderen van Assad de oplossing zijn.Dat is best mogelijk op lange termijn,maar het is beslist NU,en ook het komende jaar,geen oplossing.Assad is maar relevant meer in de steeds slinkende gebieden waar zijn leger en zijn bondgenoten nog controle over hebben.

-Rusland en Iran zijn "partners" waarmee op een serieuze manier gecoordineerd zal moeten worden.Dat zie ik de Europeanen en de Amerikanen niet doen...

-Verder moet een ganse bevolking "herprogrammeerd" worden,weg uit de ouderwetse Midden-Oosten denkwijzen.Het is al mislukt in Irak,waarom zou het lukken in Syrie,TENZIJ we binnen Europa eens SERIEUS gaan werken met het materiaal dat ons ter beschikking staat,namelijk honderduizenden vluchtelingen serieus indoctrineren.....Geen poco-gelul,geen toegiften aan Saudi-Arabie en andere bandietenstaten ivm "Islam" en zo,maar ONS model,en uitsluitend ONS model.Het zal dan meteen eens de gelegenheid zijn om ONS "model" op te stellen.....

Laatst gewijzigd door kelt : 11 september 2015 om 17:04.
kelt is offline