Los bericht bekijken
Oud 11 november 2013, 02:11   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.626
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Belgen blijven Belgen. Maar wat wil je uitrichten? Ik heb aardig wat foto's gezien maar dit is wel zo'n beetje een Japanse Tsunami. De schepen, en geen kleintjes liggen puur een stuk land inwaarts.

Voer uiteraard voor de graaigrage NGO's zoals Oxfam-Novib. Meteen staan de gironummers al in de startblokken, klaar om te zuigen.

(Na de Tsunami 1 ben ik voorgoed genezen van NGO's. Onze ploeg bootmensen zal ik maar zeggen had overal contacten en zodoende werden we nauwkeurig op de hoogte gehouden van de inspanningen van de hulporganisaties. Nou, niente dus. Bepaalde projecten, o.a. op Sri Lanka die al enige tijd liepen kregen wat extra geld. De vissers echter die alles kwijt waren kregen naks, niets. Via onze relaties hebben we destijds zelf mallen, hars en glasmat naar de Malediven gestuurd, teneinde nieuwe casco's te kunnen maken.)
Kan er weinig aan toevoegen.
Maar als het zou kunnen, dan help ik nog liever 1 getroffen familie met een paar €100 aan materiaal, of met een tijdelijke opvang van een paar familieleden hier, dan 1 eurocent te geven aan een NGO.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden