Los bericht bekijken
Oud 25 maart 2017, 14:03   #37
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Op hun eigen motto kun je dat al concluderen : "Allah is ons doel, de Koran is onze grondwet, de Profeet onze leider, strijd onze weg, en dood voor Allah onze hoogste aspiratie." Het doel van de Broederschap is om seculiere democratische regeringen te vervangen door een islamitisch kalifaat onder de sharia.

Die terroristen vergelijken met CD&V is onnozel.
Het enige verschil met de terroristen is dat ze het Kalifaat via democratische weg willen bereiken. Maar eens de trein op de eindbestemming is aangekomen, is er geen sprake meer van democratie. Morsi was al bezig extremisten te benoemen, en de aanvallen tegen christenen en ongelovigen werden heviger.
Daarom kwam er een hevige opstand tegen hem, ik was daar toevallig bij, overal zag je portretten van Nasser, de grote seculiere leider van Egypte,Ik kwam uit Kenya, en als ik met Egypt vlieg, blijf ik altijd enkele dagen in Cairo. Men hoopte op steun van het leger, en die steun kwam er. Ik zag helicopters overvliegen, ik vroeg hen "ze gaan jullie toch niet bombarderen?". "Nee, hoor, het leger staat aan onze kant". Toen zag ik ook legervliegtuigen overvliegen et de Egyptische vlag, en ik wist dat de dagen van Morsi geteld waren. Nergens was er benzine te vinden, dit kwam omdat het leger de distributie verhinderde om Morsi te ondermijnen. Toen ik op het vliegtuig zat gebeurde de militaire staatsgreep. Men had dat veel beter ook gedaan in Turkije, dan was het nooit zover gekomen. Maar nee, het was de EU die het leger onder druk zette om dit niet te doen, want Erdogan was een moslim-democraat, zoals de christen-democraten bij ons... We hebben allemaal gezien wat daarvan gekomen is.

tomm is offline