Discussie: hyperloop een flop
Los bericht bekijken
Oud 10 januari 2019, 12:31   #59
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Hij wil dus 2000 passagiers vervoeren per uur met 100 tal elektrische busjes die tot 250 km/uur rijden in een smalle tunnel zonder nooduitgangen. Ze gaan echt veel regels moeten aanpassen om dit toe te laten, als Musk ergens goed in is dan is het politiekers omverblazen met sprookjes zodat ze alles doen om hem binnen te halen. Wat ook een kunst is, dat wel.

Musk belooft ook tunnels te boren aan $10 miljoen per mijl in plaats van de huidige $100 tot $500 per mijl. Ik ben benieuwd hoe die dat gaat doen al ben ik wel blij met de shake-up van dat marktsegment, het zal de rest wakker schudden en een vastgeroeste industrie en regelgeving verplichten om te innoveren.

https://www.teslarati.com/elon-musk-...-game-changer/

Al bij al zet Musk veel in gang en verplicht oude industrie om zich te vernieuwen, wat zowieso erg goed is. Ik ga 'm niet volledig afbreken maar let op dat je niet in sprookjes laat vangen.
Alles wat er is komt uit innovatie en gamechangers.

Na 100 jaar eens terugblikken en dan zie je dat veel gekomen is uit invloedrijke politiekers met zaken imperium waarvan je op een bepaald moment beseft...amai die heeft ons nogal bij ons pietje gehad.

Rockefeller verkocht petrol als geneesmiddel.
Ook goud en zilver pompten ze in de aders.

Zelfs tot op vandaag.

Toen was dat innovatief, wereldnieuws en game changers.

Achteraf bekeken...puur winstbejag en miljoenen goedgelovigen en pakken industrie.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden