Los bericht bekijken
Oud 11 januari 2019, 12:01   #31
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Zelf vind ik dus niet dat iedereen zomaar binnen mag in Europa. Merkel is daar duidelijk te ver in gegaan, ik denk dat ze dit nu ook wel beseft.
Nu, opengrenzen zijn voor elke samenleving vernietigend.

Langst de andere kant denk ik dat Merkel haar uitspraak niet direct sloeg op open grenzen, maar op de tijdelijke opvang van oorlogsvluchtelingen.
En dat zij de impackt van haar uitspraak lichtjes heeft onderschat.
Vooral omdat de media die totaal anders heeft laten uitschijnen dan Merkel bedoelde.

Kan Europa 5miljoen oorlogsvluchtelingen tijdelijk huisvestigen en voeden, Ja, Europa kan dat zonder problemen.

Wat niet kan, is die oorlogsvluchtelingen gewoon ongecontroleerd tussen de massa laten verdwijnen.
Je kan die vluchtelingen niet zo maar zelf laten beslissen waar ze willen gaan wonen en waar ze willen rondlopen.

Citaat:


Grensbewaking is wel degelijk belangrijk voor de veiligheid maar de elementen die je opsomt zijn evenzeer belangrijk maar dit valt m.i. onder de noemer 'goede samenwerking tussen alle naties'

Kijk, binnen Europa zijn er vanaf juni 2019 28 regeringen die overeen moeten komen.
Elk van die regeringen bestaat uit verschillende politieke partijen.
Binnen de EU moeten er dus meer dan 70 politieke partijen een compromise sluiten.
Wilders en De Wever die tegen hun kiezers even gaan vertellen dat ze extra belastingen moeten betalen om schepen en manschappen te bekostigen die de Middellandse zee gaan bewaken.
Di Rupo die in Wallonië even gaat verkondigen dat ze Waalse geld gaan gebruiken op de Europese grens in Polen te bewaken.

Je kan niet de verantwoordelijkheid bij de ene instelling leggen en het beslissingsrecht bij de andere.
Of je werkt met 1 Europa en doekt de landelijke regeringen op, of je werkt landelijke en doekt de Europese Unie op.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden