Los bericht bekijken
Oud 21 februari 2019, 14:29   #22
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
De laatste keer reed er iemand, vanuit parkeerstand, achteruit met zijn trekhaak net tegen mijn (in koetswerk kleur gespoten) bumper. Mijn auto was geen jaar oud. Van de bumper was een plukje lak weg ter grote van een kwart vingernagel.

Offerte van de garage: €1500,00.

De bumper moest herspoten worden en moest daarvoor gedemonteerd worden. Zowat half de voorkant van de wagen moest daarvoor afgebroken worden. Bovendien werd aan de binnenkant van de grille een miniem scheurtje ontdekt van nog geen 5mm lang waardoor volgens mijn garagist die grille 'vervangen' moest worden.
Ik kreeg die offerte onder ogen en kon niet geloven dat een verzekeringsexpert daar akkoord mee zou gaan. Het was gewoon zwaar overdreven. Bij de garage maakten ze zich echter totaal geen zorgen.
Wat terecht bleek. De expert kwam, bekeek de offerte, bekeek de schade en zette zijn handtekening.

Een week later had ik €1500,00 op mijn rekening staan. Ik betaalde €60,00 aan de garage voor de opmaak van de offerte en kocht voor €20,00 een lakstift.

Nu weet ik niet of zoiets bij elke maatschappij mogelijk is maar bij mij was heel dat spel binnen 10 dagen geregeld.
Zondag ongeval, maandag offerte gemaakt, woensdag expert langsgewenst, de week erop maandag of dinsdag geld op mijn rekening.

Kijk, voor zo'n afhandeling betaal ik graag wat meer.
Een maatschappij betaalt de schade die er aan uw auto is berokkend. In principe is uw auto op dat moment ook die aangebrachte schade minder waard. Een auto met een bluts is uiteraard zoveel minder waard dan de kosten om die bluts te herstellen. En zelfs hersteld kan uw auto dan nog steeds iets minder waard zijn.
Niets of niemand verplicht u om die schade te herstellen. De verzekering dekt de schade. De expert berekent de maximum prijs die zo een herstelling moet kosten.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 februari 2019 om 14:31.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden