Los bericht bekijken
Oud 9 september 2007, 23:08   #8
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Inderdaad. Je hebt gelijk.

Daarom denk ik dat een soort wereldregering die in ieder geval een milieubeleid voert noodzakelijk is, om niet te zeggen dat het de enige manier is waardoor ik de mogelijkheid zie om erger te voorkomen.
en hoe gaat een wereldregering iets kunnen oplossen? De VN hebben nu al niks te zeggen, laat staan dat je de VS, China, Rusland, Saoudi Arabië, Iran, Australië, Europa enz. allemaal vrijwillig onder één bestuur krijgt. Een wereldregering kan dus enkel bestaan in de vorm van een dictatuur die opgelegd wordt. Bijzonder onrealistisch dus.
Een andere optie is dat wij gewoon in Vlaanderen het voorbeeld geven en aan schaalverkleining gaan beginnen doen. Toepassen van biolandbouw, van ecologische huisvesting, van andere productiemethodes, van decentralisering van de energieproductie, kortom het neoliberalisme bestrijden. En daarmee andere volkeren in de wereld inspireren (en er zullen er veel aansluiten denk ik). Dat is een werk van lange adem en biedt geen harde garanties, maar dat is het enige realistische scenario dat ik kan bedenken.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden