Los bericht bekijken
Oud 15 mei 2017, 15:13   #198
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U mag dat gerust als een negatief oordeel opvatten. Vrouwen die nu eenmaal een voltijdse job uitoefenen, zullen hun jonge kinderen niet met die zorg en liefde kunnen omringen als moeders die op dat moment van de opvoeding ervoor kiezen om thuis te blijven. Ik heb het hier over kinderen die nog niet naar school gaan natuurlijk. Is dat laatste wel het geval, dan is er al wat meer ruimte om bijvoorbeeld een deeltijdse job op te nemen en er toch nog volledig te zijn voor de kinderen.
Ja hoor behalve mam kan echt niemand anders een kind aandacht, zorg en liefde geven toch? Papa werkt ook maar daar horen we u niet over? U denkt vanuit traditionele rolpatronen, mag hoor maar verkoop het niets als waarheden.

Er is niets mis met werkende moeders, wel met mannen die stellen dat dit dus minder goede moeders zijn, omdat ze werken. Dat vaders werk en gezin combineren staat dan blijkbaar los van" er volledig te zijn"?

Mijn vader was veel meer thuis dan mijn moeder, omdat hij thuis kon werken, ging prima!
alice is offline   Met citaat antwoorden