Discussie: Facebook-perikelen
Los bericht bekijken
Oud 11 april 2018, 05:45   #52
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard OOk op sites van de Vlaamse overheid.....

.....zit hier en daar "facebook-technologie" ingegraven zodat FB bezoekers kan volgen,zelfs als ze geen FB account hebben.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180410_03456323

Dit is naar mijn mening niet de fout van FB,het is deel van hun businessmodel en ze zijn daar al jaren niet echt geheimzinnig over,maar de fout van de betreffende Vlaamse overheidsafdelingen die dit toestaan......

Op overheids-sites zouden geen "volgers" van gelijk welk commercieel bedrijf mogen staan.......geen cookie-zever....zelfs geen opflitsende "aankondigingen toegesneden op de bezoeker."....niks daarvan..STOP daarmee.

We zijn niet zover verwijderd van een verplicht inloggen met de e-ID,dat is voor mij OK,maar dan moet de privé-natuur van mijn communicatie met een overheid absoluut gewaarborgd blijven.Ondergetekende gelooft daar niks van als "anderen" daar ook programmas draaien hebben....


Minister Homans heeft al wijzigingen in de regelgeving hieromtrent aangekondigd maar jammer genoeg lees ik (nog) niks van een BEVEL tot ASAP verwijdering van dit soort onzin (te beginnen met sociale media knopjes ,trackers en aanverwanten)van overheidssites......Temeer daar betreffende overheidsdiensten waarschijnlijk ingaan tegen de regeltjes die de Privacy-commissie opgesteld heeft precies om dit soort toestanden te vermijden...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 11 april 2018 om 05:55.
kelt is offline   Met citaat antwoorden