Los bericht bekijken
Oud 18 mei 2019, 06:05   #107
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Is dat niet beetje heel simpel uitgedrukt ? Volgens mij zijn de meest linksen de communisten of niet ? Ik heb niet de indruk dat de Chinese maatschappij aan het verdwijnen is noch Noord Korea ....integendeel.

China en Noord-Korea zijn dictaturen.
En hoewel men de USSR een communistische staat noemde, was dit ook een dictatuur.
En laat er nu binnen het communisme geen plaats zijn voor dictators.

Binnen het echte communisme, is ierdereen gelijk, word de gemeenschap bestuurt in overleg, levert iedereen zijn bijdragen aan de gemeenschap volgens zijn vermogen en kunnen.

En de Chinese maatschappij is op zeer korte tijd bijna helemaal verandert.
Ik heb in 1984, 3 maanden in China verbleven en heb diezelfde plaats in 2017 nog eens bezocht.
Totaal verandert. Van een landbouwgemeenschap die nog werkte zoals in de 17de eeuw, naar een ultra moderene industriegebied.


Citaat:


Ik heb ook niet de indruk dat de westerse maatschappij (Europa VS Canada Australië Scandinavië) aan het verdwijnen is. De maatschappij is overal in de wereld aan het veranderen. Maar maatschappijen veranderen zie evolueren al eeuwen dat is niet nieuw.
Onze westerse maatschappij is weldegelijk aan het verdwijnen.
Daar waar ik 20 jaar geleden vrouwen zag zitten kletsen met elkaar leten op hun spelende kinderen, jonge vrouwen in minirok rondliepen en de mannen hen achterna floten, zie ik nu bendes de plak zwaaien, lopen de vrouwen volledig ingepakt, enkel hun gezicht nog zichbaar en zijn de spelende kinderen verdwenen.
Daar waar ik vroeger de fritkoten zag, de bakker en beenhouwer hun winkels stonden, zie ik nu Pita en pizza baraken, de bakker en beenhouwers hun winkels zijn verandert in nachtwinkels.

Onze maatschappij is niet aan het veranderen en evolueren, ze word verdreven door derde.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden