Los bericht bekijken
Oud 17 september 2008, 21:35   #28
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

"De Belg staat vrij tolerant tegenover nieuwe samenlevingsvormen, maar heeft het vrij moeilijk met eenoudergezinnen en homo-ouderschap."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
is deze zin geen contradictie?
Nee, natuurlijk niet. 't Is niet omdat men tolerant is ten opzichte van het samenwonen van 2 mannen of 2 vrouwen of voor mijn part hele communes, dat men geen vraagtekens stelt bij de invloed die dit op de kinderen van deze mensen kan hebben. Kijk alleen op deze website naar de hoeveelheid topics die te maken hebben met kinderen, opvoeding, criminaliteit van jongeren etc, om te begrijpen dat iedereen toch wel bezig is met wat nu het beste is voor onze jeugd.
En voor men weer afkomt met de dooddoener : hebt u wel eens een homo ontmoet of er mee gesproken? (Belachelijke vraag, eigenlijk, als ik me voorstel zeg ik ook niet : mijn naam is Marie en ik ben hetero.) Ja, in mijn familie en kennissenkring zijn ook homosexuelen.
Niettegenstaande dat ben ik tegenstander van homo-gezinnen waarin kinderen worden opgevoed. Er ontbreekt gewoon een evenwicht in de leefwereld van die kinderen. Een kind moet een gelijkwaardige invloed van mannelijke en vrouwelijke kwaliteiten beleven. In één oudergezinnen ontbreekt dit dikwijls ook, maar als het gaat om - het meest frekwent voorkomende geval - een gescheiden moeder met kinderen, dan wordt het evenwicht dikwijls teruggevonden doordat opa of vriend van de moeder in beeld komt.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden